Autofokus!
När jag går in på "Autofokus" på menyn så kommer det upp att jag kan välja mellan "ONE SHOT", "AI FOCUS" och "AI SERVO". Vad är skillnaden och vilket använder ni? Vilket är bäst?
Hoppas någon vet och så att jag får svar! x)
// Mvh Anna

*Putt* :P

Om du är så angelägen om att veta vad som är vilket så du måste putta upp tråden efter bara några minuter, varför inte kolla instruktionsboken då? Vad är det för kamera?
//Johan.

Manualen är bara på franska, tyska och spanska.

Jahapp. Otur. Då du inte skrev vilken kamera det var så var jag inne på din sida och noterade att det var en Canon, så jag kan nog inte vara till någon hjälp.
//Johan.

Tack ändå!

One shot innebär att du fokuserar en gång, därefter är fokus låst
AI focus innebär ett fokus där fokusen flyttar efter motivet, dvs rättar sig efter rörelser
Ai servo är detsamma som ai focus men snabbare, det låser focus men är mer rörligt, används vid fördel vid sporter, barn och djur tex
kanske lite dåliga förklaringar men hoppas du förstår lite mer :)

Tack så jättemycket!
Vilket fördrar du? :)
Skaffa dig en bruksanvisning enkelt här
**Bruksanvisningar & manualer
**Extra manualer till Canon-produkter kan du beställa hos våra
återförsäljare eller köpa genom:
M.K Electronics Scandinavia AB
Tel: 031-334 25 00
Fax: 031-334 25 90
Box 194
431 23 Mölndal
www.mkelectronics.com
janne

#7, det beror helt på vad det är jag skall fotografera. Vid sport eller mycket rörliga motiv ställer jag in AI Servo, vid porträtt använder jag mig av One shot :)

Okej :)
Tack alla så mkt för hjälpen!
Jag har ofta svårt för Servo, tex vid hästhoppning då jag tycker jag inte hinner få fokus på motivet, speciellt om det kommer mot mig. Kör oftast AI focus tror jag nog.