Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 498 ggr
Gummiankan
0

Tips på systemkamera!

Hej!

Är ute och kollar efter en egen systemkamera (lånar hem en från skolan nu lite då och då, men det räcker inte)… men jag vill ha lite tips på vilken kamera som är värd pengarna?

Jag är väldigt intresserad av närbildsfotografering så jag vill ha en kamera med bra macro läge.. Den ska heller inte vara för dyr.

Har du en kamera som du tycker jag skulle tänkas ha så kan du jue lägga in namnet på kameran, med ett pris och även en bild som du använt denna bra macro funktionen i :)

The-Photo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har endast erfarenhet av Canon EOS 400d men kan verkligen rekomendera den!

Sen beror det ju på vilket objektiv man har.

MVH Josefin

Viktoria-
0

Jag vill bara påpeka att det finns tusen andra trådar om just tips på kameror, kolla in dom!

[mingdie]
0

Tänk på att med system kamera har du inte ett macro läge utan du köper ett macro objektiv. Ibland står det att objektiv har macro läge men då är det oftast inte full macro dvs 1:1 utan kanske 2:1 eller 3:1. Fotot på #1 är antagligen inte fullt macro (rätta mig om jag har fel).

Kameror att titta på. Nikon D40, Canon 400D, Pentax K100D, Olympus E-510 eller Sony A100. Ta sedan och titta på hur mycket ett macro objektiv kommer att kosta.

Eddie