Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1588 ggr
Anne
0

Köpa begagnad kamera?

Är det några stora risker med att köpa en begagnad digital systemkamera? Linsen har varit skyddad av filter hela tiden, och den har använts för ungefär 10.000 exponeringar. Killen som säljer verkar veta vad han talar om, tycker jag.

Queball
0

Hej Anne

Har inte du nummer 4 av Kamera&Bild där dina fina matbilder är med? På sidan 48-50 kan du läsa om hur länge en kamera lever,

broderbluff
0

En digital systemkamera brukar testas för att hålla minst 100 000 exponeringar

Anne
0

Queball - jodå, den har jag :)

Robert
0

100 000 exponeringar kanns lite. Jag skjuter sakert 30000 per ar sa det skulle ge 3 ar pa en kamera????

10 000 kanns lite anvand iaf.

Robert

Anne
0

Tack för synpunkterna. Ja, jag funderar rätt allvarligt på att slå till.. spännande.

Robert
0

Anne, om kameran ar hel, ren och ser bra ut sa tror jag att det ar ett bra alternativ. Bland de fotografer jag umgas med nu pa kursen koper begagnade objektiv och kameror.

Halsningar

Robert

Anne
0

Jag har nog ångrat mig - jag vågar inte riktigt. Okej, om det är från någon man känner, men allmän annons? Det känns lite riskabelt. I alla fall när det inte handlar om någon stor besparing. Garanti är också värt en del.

leolejon
0

Jag köpte min Nikon D1 av en fotograf för 4 år sen. Eftersom den ny då kostade ca 45000:-, var jag glad att jag fick en superduper-kamera för 25000:-. Innana köpet krävde jag en totalgenomgång och uppfrächning hos Nikon (3-4000:-). Den blev som ny.

Hittade dessutom ett Nikon 28-105 3.5-4.5D AF Zoom på pantbanken för 2000:-. Det sitter fortfarande på. = )

Love my D1 Cool