Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 906 ggr
LyQa
0

Canon EOS 1200D vs Nikon D3200

Åh vad svårt det ska vara att välja rätt.. Var nere till en kamerabutik och fotograf nu i veckan för rådgivning men blev inte mycket klokare på det. Det är i första hand skillnaden på dessa två kameror och hur menyerna skiljer sig. Jag har alltid haft Sony men tycker det är dags att uppgradera mig lite, avancera lite grann för att kunna utvecklas! :) Så vad är de största skillnaderna?

Inkanyezi
0

Ingen av dem är väl någon uppgradering från en motsvarande Sony, men det finns lite små skillnader. Nikon har som regel bättre sensor, men det är för en oinvigd eller för en som det inte betyder något för tämligen egalt. Jag tycker att det är ganska dött lopp mellan de här två, men om jag tvingades välja emellan dem skulle jag ta Nikon.

Jag vet inte vilken Sony du har haft tidigare eller vad du möjligen har nu, men Sony har fortfarande bland de absolut bästa sensorerna i marknaden, och de har flera intressanta modeller, både bland de lägre priserna och för proffs.

Om du vill avancera lite grann för att kunna utvecklas kanske du skulle titta förbi de vanligaste märkena och i stället utgå från egenskaperna du kanske vill ha. Vad har du för kamera nu, och vad tänker du dig att uppnå genom att "uppgradera"?