Kritik, tack!

Hm. Nu gjorde jag nog något underligt med bilden?

Kolla filnamnet.
Jag ser bilderna i alla inläggen (ser ut att vara samma bild dock).
Man skall ju inte vattna nära hus sägs det, så att man har en fors intill hus känns vanskligt :o)
Svår bild med mycket mörkt i vänster i bild och sedan den ljusa skummande forsen, men känns lite "menlös", ögonen dras till röret i vänster men borde väl egentligen dras till forsen? Bra djup och bra bildmotiv, men tycker som sagt den saknar lite.
mvh Martin

Väldigt platt.
Mörk i vänsterkan ingen riktig fokus och rätt händelselös bild.
Prova ljusa upp den, öka kontrasterna och göra om den till svartvit kanske.
Mvh Marcus

#5, det var samma bild i båda inläggen, bra att du såg dem. Jag trodde att jag hade gjort något fel eftersom jag inte kunde se dem själv så jag testade att ladda upp en igen. Sen bytte jag dator och då kunde jag se bilderna. Tack.
#6, här kommer en svartvit variant. Ljusat upp den en hel del och ökat konstraterna.
Vad tycks? Bättre/Sämre?
Tack.
//Johan.

#7 Måste tyvärr säga sämre.
Om du fixar till bilderna i photoshop så testa använda verktyget skugga med relativt lågt flöde för att enbart ljusa upp det område till vänster som var för mörkt.
Inte det bästa sättet men det funkar.
Mvh Marcus

#9, okej. Tack. Ska pröva vidare under dagen eller så. :-)
//Johan.

#8 Rätt stark blå ton. Kanske går att justera. Eller vill du ha en blå ton i bilden?

#11: Japp, vill att den ska se "kall" ut.
Jag tycker faktiskt om bilden från början, men kan du göra den endast svartvit så jag får se hur det ser ut? =)
Helena

#14: Något sådant var jag ute efter! Skitläckert!
//Johan.