Var ute...

Ormar som är så fina. Riktigt fina djur de där ju. Synd för grenen i förgrunden

Jo, de är väl ganska vackra. Och jo, grenen var väl lite ivägen, men jag ville inte försöka peta bort den. Dels hade jag nog skrämt iväg den eller så hade den stora besten slukat mig! ;-)
//Johan.
Jag som själv bara vid ett tillfälle har haft förmånen att se en orm i det fria, då var det en liten snok som ringlade förbi i en jäkla fart :o)
Synd på grenen, och lite mörkt foto också. Att du inte tog bort grenen förstår jag, även om våra huggormar inte är dödligt giftiga för de flesta av oss så är det ju dumt att chansa, samt så gör det säkert ont :o) Men kanske lite bildbehandling för att ljusa upp bilden lite?
Bra fångat trots allt, det är inte var dag man ser en orm.
mvh Martin

#3; Detta var nog fjärde gången jag stöter på en orm i det fria. Det är definitivt första gången jag inte har blivit livrädd och hoppat högt. Nu sträckte jag mig istället efter kameran fort som attan. Nåja, hann byta objektiv och blåsa ur lite damm ur kameran. Ormen låg snällt kvar där den låg.
Ljusade upp bilden något!
Det blev bättre, i mitt tycke i alla fall!
mvh Martin

#5: Bra det! Tack. :-)
//Johan.

Är det där en vanlig svensk huggorm??? *Hjälp* Har bara sett pyttesmå, nu kommer jag nog inte våga åka till sommarstugan utan stövlar igen.. =) Den andra bilden på ormen var för övrigt fin. Ha en bra dag! /Kamilla

#7: Inte en aning. Dålig på ormar. Om jag har tur så ser jag väl skillnad på en daggmask och en kobra.
Men nej, den var inte vidare stor. Det är lingonris den ligger i. Men tillräckligt stor för att jag inte skulle våga mig närmare än vad jag var. Den hade ju, som sagt, kunnat äta upp mig eller något ännu värre! Tack! :-)
//Johan.

#9; Ser faktiskt rätt snyggt ut! Jag har inte ens funderat på att ta bort grenen själv ännu så det var kul att se hur den hade kunnat bli. :-)
//Johan.