Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 984 ggr
Janica
0

Is och vattenbilder.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna se andras bilder av sådana med vatten och is. Finns det fler som gillar dom?

Pia
0

Läcker bild, Janica! Visst är det härligt med dessa kontraster:)

Här kommer lite porlande smältvatten & is.

Robert
0

Härlig bild, #0 får mig att tänka på det finska bidraget i Melodifestivalen.

Pia, du har jobbat bra du med. Prova med att beskära bilden mer.

Hälsningar

Robert

Janica
0

Jättefin bild Pia. Nu känns det att våren äntligen är på väg =)

Robert, jag såg inte melodifestivalen så jag vet inte riktigt vad du menar. Men jag får nog tacka dig ändå. Tack.

Hoppas att det kommer fler bidrag.

charlottaaberg
0

nastan alla min foton ar pa vatten/is/reflektioner. ta en titt pa mina biler, och pa min hemsida: www.charlotteaberg.com

Robert
0

#4, granna bilder du har. Om du vill så byter vi gärna länkar här med fotografer. Vi skulle kunna länka till din hemsida från Foto om du vill. Hör av dig till mig bara.

Robert

KerstinP
0

#4 Du har så mycket snygga bilder på din hemsida. Är det frå vatten pölar eller använder du filter också?

charlottaaberg
0

hej och tack!

alla mina biler ar tagna med en gammal canon ae-1, vanlig farg film, inga filter, ingen photoshop manipulation. men jag gillar att forsoka lura ogat lite, sa de flesta av mina foton ar reflektioner, pa vatten, is, metall, glas etc. robert, jag byter garna lankar!

Tallkott
0

charlotaaberg, vilka fina bilder/konstverk! Läcker med alla vattenspeglarna. Jag har bara en sån typ av bild, vad tycker du om den? :-)

charlottaaberg
0

jattefin, men jag skulle vanda den upp och ner - det ger bilden en helt ny betydelse/historia. mvh charlotta

Tallkott
0

Det gjorde jag i en en annan tråd men då tyckte man att det skulle vara som denna , dvs rätt fast upponer, själv har jag nog ingen aning om vad som är bäst FundersamSkrattande

charlottaaberg
0

ha ha ja sa ar det….smaken ar ju delad! men jag tycker som sagt att bilden far mer innehall och blir intressantare upp och ner! du far helt enkelt strunta i vad andra tycker, och kora med det du gillar bast! Räcka ut tungan

Janica
0

Charlotta, du hade jättfina bilder på din hemsida. =)  Hoppas på att vi får se fler av dom.

charlottaaberg
0

tack janica. joda, det kommer fler :)

har ar en som inte ar pa hemsida, tyckerd ets er ut som ett gummihus hi hi :)

KerstinP
0

#13 Läckert och snygga färger.

#8 Härlig bild, jag känner en ensamhet i bilden.

Janica
0

=) Ja Charlotta, det gjorde det. Den var läcker, helt klart.

Robert
0

#13, kreativt med att hitta udda vinklar. Photoshop bjuder på liknande möjlighet som du har fångat i naturen, om man nu inte hittar spegelblanka vattenpölar.

Hälsningar

Robert

charlottaaberg
0

jo, men jag undviker photoshop sa mycket som mojligt, anvander det bara for att ratta till sma detaljer, jag tycker det ar mycket roligare att forsoka hitta det udda/annorlunda/rolga med hjarnan/ogonen, genom kamera linsen. for mig ar det just det som far mig att alska fotografi. den dar kanslan mar far nar man tittar genom kameran och bara VET att man kommer fa ett skitbra foto! hi hi! men, det blir ju manga urusla foton ocksa, men sa ar det ju nar man inte kor digitalt!

har ar en svartvit vatten reflektion:

charlottaaberg
0

och en till…

Mangafreak
0

Tog en promenad tidigare idag… och hittade det här vackra motivet… och självklart så tänkte jag genast på er här inne på Foto och på den här tråden. Tur att jag hade kameran med mig :)

Ska på en gång säga att jag inte har gjort så mycket med fotot, förminskat det, skärpt det lite och lagt in copyright… men inget mer. Hoppas ni gillar det ändå :)

Robert
0

#17, en del säger skit in skit ut. Jag är nog inte ännu med på dessa noter. Kan du får skit in och fint ut så har du ett gott öga.

Det jag kan hålla med om är att man sparar himla massa tid på att få det rätt från början.

#19, underbart, allt är korrekt exponerat, bra jobbat med exponeringen, reflektionen och att du tänker på oss. Nu saknar jag den där extra kryddan, något att fästa ögonen på.

Hälsningar

Robert

Mangafreak
0

Tack för berömmet Generad. Bra betyg med tanke på att det var en Kodak EasyShare C300 som jag tog fotot med, dessutom har den blivit tappad i golvet ett flertal gånger :)

Robert
0

#21, det är inte utrustningen det hänger på utan personen bakom kameran. Men en bra utrustning underlättar.

Robert

Mangafreak
0

Vill ha en riktigt bra digitalkamera… men har interåd just nu.. måste skaffa bil först!!

Har en vanlig kamera också… en Minolta Dynax 4… den är helt underbar. Har dessutom ett AF 28-100 objektiv och ett AF 75-300 objektiv. Den kameran är jag riktigt nöjd med… enda nackdelen är att det inte är en digitalkamera :(

Tallkott
0

Jag blev så inspirerad dina vattenspeglningar charlottaaberg, så jag var tvungen och gå ner till den lilla älven som rinner utanför oss och testa lite, snö upp till knäna och kallt som f.. on fingrarna Skrattande

Tallkott
0

Och en sv. fixat lite med denna i fs.

charlottaaberg
0

hi hi , roligt att inspirera nagon och det var en jatte vacker bild du skapat! :) mvh charlotta

broderbluff
0

Gillar verkligen #24.

Tallkott
0

Tack Tack :-))

Tallkott
0

Kul det här, man borde sova nu. Vad tycker ni om den?Fundersam

charlottaaberg
0

hm. om jag ska vara arlig sa ar det for mycket rott, och for mycket manipulering. men det ar bara min asikt, sa ta det ej pa alvar. jag ar anti manipulerings freak…ja definitivt sovdags!

Tallkott
0

#30, den är inte så mycket manipulerad, förutom kraftiga röda filtret jag la på och vände på den, samma bilds som #24. Det jag tycker är kul med sånna här mönster är att hitta nya former för att svarva skåla, fat liknade i trä, fast det har jag ju aldrig tid med.. Manipulera eller  bearbeta bilderna i datorn ser jag mer som en ny teknik, någonstans förvadls fotot till att inte vara ett foto längre, tycker jag. Men för det kan det vara en bra bild som någon har lagt ner ett stort jobb på.  Beudrar dom som verkligen kan det, lika med duktiga fotografer som få fantastiska bilder direkt i kameran.

charlottaaberg
0

gillade som sagt verkligen orginalet! skulle vara roligt att se bild 29 utan det roda?

Queball
0

#24 Rackarns vilken bild, nu rycker det i avtryckarfingret. Måste ut härifrån och fotografera innan jag spricker…

Bima
0

Istappar med vattendroppe. ;)

broderbluff
0

# 34 snygg

Bima
0

#35, Tack! :)

bjorsa
0

#34 fin bild på istappar ,har försökt att hitta fina istappsmotiv men här tycks de inte bli några riktiga istappar ,hur gör du för att få in ditt namn nederst i bilden?

mvh/bjorsa

Bima
0

bjorsa: Tack så mycket! :) Namnet är en del av den vita ramen (som här blir "osynlig" då bakgrunden är vit) som jag skrivit in i ett bildredigeringsprogram. Om du tittar på den här sidan: http://www.freewebs.com/lifeofbima/photoanimalsandnature.htm så kan du se ramen innan du klickar på bilden (där finns f.ö. fler bilder på istappar. *s*)

Robert
0

Bima, dina istappar är tjusiga, nu skulle jag räta upp bilden för istappar är väl raka? Om inte annat så tror jag att det blir bättre med raka istappar.

Hälsningar

Robert

Soffie
0

i vintras hände dessa utanför sovrumsfönstret

Pia
0

Trollskt:)

Robert
0

#40, oj, akta huvudet ;)

Robert

Soffie
0

Jo den fina isen slog sönder altantaket!! Så där va tur man inte stog

KerstinP
0

Här kommer två bilder från trollskogen när det börjar våras.

KerstinP
0
Borgarn
0

Den här bilden tycker ja om.. Fotade i handfatet här hemma.

broderbluff
0

#46, lite mer vatten tycker jag skulle förhöjt bilden avsevärt

Borgarn
0

#47 har en med mera vatten ( den bilden jag bifogat nu )
Men då ser man ju inte själva vatten droppen som på förra, och det är det jag gillade med den :P