Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
LĂ€st 974 ggr
[Tezz!]
0

sony alpha 57?

Hej! đŸ™‚

Jag letar nytt objekt till min bĂ€sta vĂ€n, (har ett DT18-55mm zoomobjekt) men skulle vilja ha ett till/ ett nytt. Jag skulle vilja ha ett som Ă€r bĂ€ttre i mörker, eller har det med blixten att göra? đŸ€”Vad skulle ni rekommendera? Var skulle ni köpa det? Jag har inte haft tid innan att anvĂ€nda den speciellt mycket utan det Ă€r mest om man ska göra nĂ„got eller om man har trĂ„kigt en dag och gĂ„r ut och tar kort pĂ„ allt mellan himmel och jord. DĂ€rför tĂ€nker jag inte lĂ€gga hur mycket pĂ„ ett nytt som helst men Ă€r medveten om att det kostar. Om ni möjligen vet nĂ„got billigare stĂ€lle att köpa de pĂ„ sĂ„ sĂ€g gĂ€rna till.

Stiw42
0

Om den ska fungera i dÄligt ljus sÄ bör en prioritera en sÄ stor blÀndare som möjligt (med andra ord ett sÄ litet blÄndartal, typ f1,4). Om du vill komma billigare undan kan en gammal manuellt objektiv vara nÄgot (med brÀnnvidd 50mm och blÀndare under f 2 gÄr att köpa för under 200kr pÄ tradera). Dock behöver en dÄ en adpater för att den ska passa, de finns ocksÄ pÄ tradera men Àr billigare pÄ ebay. Kan rekomendera almÀnt att kolla pÄ objektiv med gÀnga m42, de brukar vara lÀtta att hitta i.

MalSv
0

TÀnk bara pÄ att m42-objektiven bara gÄr att köra manuellt och utan autofokus.