Lagra bilder utan dator
Ska om drygt en månad utomlands i två veckor. Tänker då ta med mig både systemkamera och GoPro men ingen dator. Har hört att det finns externa hårddiskar som lagrar bilder direkt från minneskort men jag har inte lyckats hitta någon. Någon som kan rekommendera en sådan hårddisk för under tusenlappen?
Känns som att det är en bättre lösning än att dra med sig en massa minneskort, speciellt då filmerna från GoPro kameran tar rätt stor plats.
Är det något sånt här du söker? Men den på 1t byte kostar 2000kr http://www.netonnet.se/content/info/Wd_passport_wireless
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Den här tråden handlar om hur jag löste det med surfplatta. Funger utmärkt som backuplösning på resa. Har du redan en surfplatta med otg-stöd så behöver det inte kosta dig mer än en kabel för under hundralappen, en kortläsare och kanske några usb-minnen om du inte redan har det.
Allt handlar ju om vilka flöden vi pratar om och förutsättningarna för resan.
Mitt förstaval hade dock varit att ta fler kort istället för att släpa på mer utrustning. Under förutsättning att Du inte har behov för extrema mängder lagringsutrymme är nog detta effektivast, lättast, säkrast och hyfsat ekonomiskt.
Blir nog att ta med många kort ändå. Med kameran blir det inga problem. Tänker hålla mig ifrån att fota i RAW och samtidigt vara noga med att ta bort skitbilder (blir många sådana). Stora problemet är GoPron. Filmerna tar upp stor plats, 64 gb för drygt 4,5 h film och med tanke på vad de korten kostar också så… Svårt att se filmerna på kameran också så att ta bort de dåliga och onödiga filmerna är lite svårt. Men tror att jag kör på två micro sd och så får jag verkligen se till att bara filma det viktigaste.
Tack ändå för svaren.