En vattensalamanderunge

ur tjusiga bilder,,, oj, vad liten den var i bild 2..eller så har stora fingrar 

Tack Irma ! 
mvh/bjorsa

nej, så liten! snyggt som alltid, bjorsa ^^
Haha jag tänkte väl när jag såg första bilden: Har bjorsa börjat med macro skala 1:1?
När jag såg andra bilden kände jag igen dig =)

#4,5 Tack ! :-)
#5 Den första är i skala 2:1 då jag har ett 100 mm och sedan ett 50 mm omvänt men den kombinationen går lite längre ändå då 100 mm är ett skala 1:1 macro så tar man max så kommer man ner till 2,6:1 att just köra med ett 100 eller 135 eller likn med ett 50 mm omvänt är en bra kombination tycker jag :-)
Här en till bild på den lille salamandern/vattenödlan
mvh/bjorsa
Ojojoj :) Va sööt!
Blev chockad när jag såg verkliga storleken .. trodde att den typ var som en gecko :O skitfina och jättesöt salamander
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
Kul när man ser hur liten den är. Jag får väl skaffa en reverse ring till min snart. Fick tag i ett Super Takumar 50 1.4:1 häromdagen som var gjord 1964. Otroligt hur bra dom här gamla objektiven är.
Mvh
Eddie

Tack ! :-)
Eddie de e kopplingsring jag kör med :-) reversring då sätter man ju objektivet bakåfram direkt i kameran å kopplingsring då kopplar man ihop objektiven så att de yttre sitter bakåfram men man kan fota framåt :-)ifall någon undrar vad jag svammlar om 
Har oxå några takumara å dom ger fina bilder å vann nästan en auktion med ett pentax 1:1,4 häromdan men blev överbjuden sista sekunden de e farligt med dessa auktioner har fått en hel del objektiv på de viset :-)
mvh/bjorsa
#10 Kopplingsring heter det ju. Vilket märke har du? Auktioner är farliga. Jag har lyckats få ett par fina objektiv genom att köpa kameror med objektiv billigare än bara objektivet så nu sitter jag med en Pentax P30, SF-X och MG som jag inte vet vad jag skall göra med. Mitt bästa kap var SF-X kameran med en F70-210 och en F35-70 för 250kr. Det är en stor fördel med Pentax.
Eddie

#11 Vet inte vilket märke köpte den genom photax men den är gjord i mässing tror jag men det finns mkt billigare på www.kaffebrus.com för bara 49 kr .
Beställde en blixt igår en pentax af360 fgz så väntar med spänning nu :-)
Har oxå funderat på att köpa en del objektiv då dom säljer den med kameran men nu har jag så många att jag måste hålla mig i skinnet å bara slå till om de verkligen är ett kap :-)har blivit 3 objektiv senaste månaderna ett pentacon 300/4 ett pentax 18-55 och sist ett pentax smc-dfa 100mm macro fast de var ett nytt
mvh/bjorsa