Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 876 ggr
Fallande
0

Ny ägare till ett objektiv

Jag har idag blivit ny ägare till ett Sigma 70-300mm F4-5.6 DG objektiv och är så glad :D Pappa har köpt det åt mig i födelsedagspresent, exakt ett år efter jag fick min systemkamera.

Är det någon som har det objetivet och vill dela med er av hur bra ni tycker att den är?

Mvh Sara

Bengan2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jodå jag använder det objektivet och är nöjd. Bifogar en bild som är tagen med det objektivet.

MvH Bengan

PS, ber om ursäkt, jag har ju ett Tamron, inte sigma

Fallande
0

#1 Vilken tur att de funkar för motorsport :) Det är precis det som jag ska fota :D Vilken bra bild du har fått

Ps: Såg ditt ps nu xD Okey :P

Mvh Sara

bjorsa
0

Jag har ett  sigma 70-300 dl ett äldre tror de e 6-7 år å jag tycker man får bra bilder med det här på en lilja och då 240 mm bl 5,6 1/350 sec iso 400

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Eller en nässelfjäril bland tistlar med 300 mm och i fuskmacroläget dvs 1:2 bl 11 1/1000 sec iso 800

mvh/bjorsa

bjorsa
0

En till på en nässelfjäril å då med ca 190 mm bl 4,5 1/1500 iso 800

mvh/bjorsa

Bullan
0

Jag har också det objektivet:) …fast det står APO i benämningen på det!

Jag är nöjd med det! Ännu bättre hade det väl varit om det var ljusstarkare, men då hade det ju varit i en annan prisklass också!Oskyldig

Man bör ha stativ då man zoomar fullt ut, för då är det svårt att få bra och skarpa bilder på frihand.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

bjorsa
0

Med antiskak går de ju bra att fota med 300 utan stativ och fallande har en k100d enligt AI så de går nog bra jag har kört utan stativ hela tiden med min k10d även vid 800 mm

APO (APO Lens)
In order to attain the highest quality images, the APO lens has been made using special low-dispersion (SLD) glass and is designed to minimize color aberration. dvs man slipper färgförskjutning något jag får på mitt dl när man fotar vid vatten å sol

mvh/bjorsa

Bullan
0

#7 JahaGlad inbyggd antiskak…så praktiskt! Skulle man ju haft på sin kamera! Fast Canon lär nog inte sätta det i kameran, då de säljer objektiv med det istället!Fot i munnnen(har ju canon 350d)

Har inte märkt någon nogot av färgade kanter m.m….med detta objektiv jag har, så jag är som sagt mkt nöjd med det eftersom priset är så pass bra på det ocksåSkrattandemen skulle ju som sagt gärna haft antiskak jag med!Oskyldig

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

bjorsa
0

#8 Fördelen med inbyggd är ju att de blir antiskak på alla objektiven man sätter på upp till 800 mm så även gamla m42 objektiv får antiskak men kanske en pentax nästa gång Skrattande fast jag skall inte leka pentaxtrogen för de e jag inte för nästa kamera kan mkt väl bli canon eller nikon de beror på pris å vad man får för pengarna :-)

mvh/bjorsa