Ny ägare till ett objektiv
Jag har idag blivit ny ägare till ett Sigma 70-300mm F4-5.6 DG objektiv och är så glad :D Pappa har köpt det åt mig i födelsedagspresent, exakt ett år efter jag fick min systemkamera.
Är det någon som har det objetivet och vill dela med er av hur bra ni tycker att den är?
Mvh Sara

Jag har också det objektivet:) …fast det står APO i benämningen på det!
Jag är nöjd med det! Ännu bättre hade det väl varit om det var ljusstarkare, men då hade det ju varit i en annan prisklass också!
Man bör ha stativ då man zoomar fullt ut, för då är det svårt att få bra och skarpa bilder på frihand.

Med antiskak går de ju bra att fota med 300 utan stativ och fallande har en k100d enligt AI så de går nog bra jag har kört utan stativ hela tiden med min k10d även vid 800 mm
APO (APO Lens)
In order to attain the highest quality images, the APO lens has been made using special low-dispersion (SLD) glass and is designed to minimize color aberration. dvs man slipper färgförskjutning något jag får på mitt dl när man fotar vid vatten å sol
mvh/bjorsa

#7 Jaha
inbyggd antiskak…så praktiskt! Skulle man ju haft på sin kamera! Fast Canon lär nog inte sätta det i kameran, då de säljer objektiv med det istället!
(har ju canon 350d)
Har inte märkt någon nogot av färgade kanter m.m….med detta objektiv jag har, så jag är som sagt mkt nöjd med det eftersom priset är så pass bra på det också
men skulle ju som sagt gärna haft antiskak jag med!

#8 Fördelen med inbyggd är ju att de blir antiskak på alla objektiven man sätter på upp till 800 mm så även gamla m42 objektiv får antiskak men kanske en pentax nästa gång
fast jag skall inte leka pentaxtrogen för de e jag inte för nästa kamera kan mkt väl bli canon eller nikon de beror på pris å vad man får för pengarna :-)
mvh/bjorsa