Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 3285 ggr
Fridoliin
0

F*n F*n F*n !!!!!

jag har blivit rullstolsbunden !! :(

Det var i måndags på (fri)idrotten då jag skulle springa 100 m i skolan.

Jag står o väger fram o tillbaka o laddar elr vad man ska kalla det, o högerbenet bara viker sig. Benet hoppar ur led och hoppar tillbaka igen o lyckas göra så att en liten liten benflisa lossnar från knäskålen. o vad gör jag?! Jag sätter mig upp o skrattar :S :P Knäppa jag…

men 10 min senare så har jag så ont i benet att jag håller på o svimma o det svartnar för ögonen ! jag såg inte min kompis ansikte som stod 2 meter bort! kunde urskilja konturerna.

det blev iaf först till vårdcentralen o sen 4 dagar på sjukhuset. operation o ta bort benflisan också så nu har jag både kryckor o rullstol och en Ortos på benet som är låst i 15 grader. Uscha!

har ni vatt med om liknande? Tell me  ;) :P

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Carlton77
0

Så illa har jag inte haft det. Som gammal Kickboxnings instruktör o skatare så har jag slagit mig fördärvad men det låter skittrist.
Jag har fått spricka i armbågen, flera bruta tår, axel ur led, sträckt ryggen så jag inte kan resa mig och råkat ha sönder minisken båda knäna. Samt ett gäng spruckna ögonbryn o annat.

Krya på dig
//Marcus

Fridoliin
0

Uhhh, vad läskigt.. :S Min brorsa är skatare o han vet att han utsätter sig för fara varje gång han ställer sig på brädan :/ Men jag förstår honom för det e kul o skata :)

Men det låter inte kul o förstöra minisken  eller bryta tårna..

Tack :) jag ska försöka :)

/ Frida  :)

/Frida

Lakrits
0

När skall folk lära sig att det är farligt med idrott och sluta med sådant?? ;-) Nå det låter ju som en jobbig sits (ingen rullsolshumor..), har sluppit sådana tråkigheter själv som tur är. Krya på dig, nu borde du ju ha tid att fota iaf.

/Mattias

Fridoliin
0

haha :P Det var på idrotten i skolan, så jag hade inget val ;) hehe nee, men jag tkr idrott ät roligt faktiskt, jag både rider ju o spelar bandy på fritiden så.. det blir väl lite tråkigt nu :P men somsagt, jag hinner ju fota nu :P Tack :)

/Frida

neonrosa
0

Oj vad hemskt! Är det bara tillfälligt du har rullstol eller…?

Fridoliin
0

Ja, Bara tillfälligt :) fast det är ganska kul att köra rullstolsrally ;) så något gott har det ju fört med sig :P men sen är det ju jbbigt att sitta ner :P fast jag har ju kryckorna också :)  men dom blir man så fasligt trött av att hoppa på :P

/Frida

Robert
0

Krya på dig, jag vet hur det kan kännas. För några år sedan hade jag en näradödenupplevelse efter en knäoperation då jag fick dubbelsidig lungtrombos av en blodpropp.

Hälsningar

Robert

bildochfoto
0

Jag var blind i 24h efter en röntgen och läkarna visste inte om det skulle bestå…

det var inte kul…krya på dig…

jojjehanna
0

Jag bröt benet illa (av på 3 ställen) efter att ha fastnat mellan en häst och en grind. Bröt även ett finger. Fick göra 4 operationer på 5 veckor och efter den sista var jag risig, tog lång tid att komma igen och de övervägde att ge mig blod för jag hade så låga värden. Läste häromdagen om en kvinna som dog då hon fastnat mellan en häst och en grind så jag tackar min lyckliga stjärna för att jag är hel idag. Har dock en spik som går från knä tillfotled som jag troligen ska ta bort någon gång…

Krya på dig!

Kattapult
0

Alla saknar dig supermkt i skolan. Kommer du på måndag?

#9 Ush det låter inte kul

Det värsta jag har gjort är att springa in med tån i en tröskel. Fick förmodligen en spricka. Den vart 3gg så stor och blå ungefär :P.

Jooline
0

Känns Konstig i skolan när inte Du är där :P Krya Påå dääj nu :P

Emelie-G
0

Usch vad tråkigt!

Jag har vart hel i hela mitt liv, det enda som har vart av är en sena i fingret så att fingret såg jätteläskigt ut. Hur jag lyckades med det är ett mysterium.

Shallow
0

Krya på dig!

Anna
0

Trist, krya på dig!

Jag föddes med en ryggåkomma som inte syns för andra men som känns(!) för mig. Får leva med den resten av livet tyvärr men det är bara att bita ihop :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lininaa
0

Åh, vad tråkigt. Jag har faktiskt aldrig lyckats bryta något eller så. Men jag har problem med min rygg, precis som för Anna syns det inte men känns. Fast min är inte medfödd och kommer troligvis att bli så gott som fri från den, dock är chansen väldigt stor att det kommer tillbaka.

Shallow
0

#14 ajdå =/  de värkar inte vara någon vidare.

Minka
0

Usch, det lät inte kul!

Själv har jag aldrig råkat ut för någonting annat än en stukad fot, som tur är! Men har därimot i så gott som hela mitt liv haft problem med senorna i fötterna och hälarna och kan knappt gå ibland, utan att jag gjort någonting. Dels det har gjort så att jag är väldigt, väldigt stel och har svårt att slappna av när jag till exempel går eller springer.. Det är lite jobbigt, men egentligen är det väl inga extrema grejer.

Krya på dig!

[mingdie]
0

Det är aldrig roligt när olyckor händer men det är tyvär del av livet så hoppas du blir bra snart. Själv har jag tillräckligt med titanium i kroppen för att larmet skall gå på säkerhets kontrollen på flygplatsen. Men det är som man säger att nån skit skall man ha.

Eddie

Cydonia
0

Men usch! Du får ta och krya på dig, och hoppas att allt blir bra.
Själv har jag aldrig brutit ett enda ben i kroppen, men däremot har jag opererat mina ögon, det var läskigt… :O

Cavello
0

Usch :/

Jag har aldrig råkat ur för något *ta i trä*

divansson
0

usch.. :( Krya på dig så mycket det går..

Det värsta jag vart med om var vel typ, friidrotten i skoltävlingarna förra året på 60m, då benet knakade till (lårbenet)  och jag va typ, 5m från mål :P iaf så kunde ja inte gå därifrån, vart halvliggandes på banan med ett upphakat ben typ. kunde inte enns peta på det :/ dessutom så hade jag skrapat händerna skinflådda, likaså knäna och ena armbågen, jädrar va de gjorde ont överallt efetr det.. akut till sjukan där ja fick sömnmedel(tror ja, för ja somna iaf;)) de drog i benet för att räta tilld et.. så vakna ja 20min senare å höll på å tuppa av av smärtan :P aja.. fick gå hem på kvällen iaf, men med kryckor och en burk värktabletter så.. :P ajaj.. skulle verkligen inte kunna tänka mig hur ont du borde ha.. :( stackars

thilda-
0

Krya på dig :)

Jag har oxå varit med om "nära-döden-upplevelse"…..
Höll på dö under en operation.. Eftersom jag har så himla låg puls eller  hjärtslag eller vad man kallar de.. så mitt hjärta stannade ett x antal gånger under operationen =/

Eran vanliga puls, är min ansträngnings puls :) om ni ska kunna förstå :)

Berglund
0

Har inte råkat ut för så mycket förutom att jag har väldigt ont i min svanskota just nu och diabetes 1 :S

Fridoliin
0

AJAJAJAJAJAJAJ låter inte kul för någon av er :S läskigt o operera ögonen :S

tack för alla krya åp mig hälsningar :D

/Frida

Misprize
0

ååååååh . . jag ryser. UH . jag avskyr verkligen sånt här, men det bästa är nog att se det komiska i saken.

Jag själv har aldrig hamnat i rullstol, men förra året lyckades jag få en spricka i foten samt slita av mina ledband vid 3 olika tillfällen (: Inte allt för mysigt må jag säga. Har även haft en spricka i tummen och en armbåge som hoppat ur led. Och när jag tänker efter så vred sig mitt knä nått varv när jag ramlade i en skidbacke då jag var liten. Men ja i din situation, så se det ljusa ur saken :D

Cydonia
0

#24 Fast jag minns inte så mycket av det, jag var bara sju då, och fattade inte riktigt vad som hände. x)

Krya på dig än en gång!

Martin
0

Så, då kryar vi på oss allihop så stänger vi tråden och övergår till fotodiskussioner :o)

mvh /Martin
Medarbetare på Foto.IFokus.se

mvh Martin

Inlägget är låst för nya kommentarer