Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-hård
Läst 955 ggr
MagArne
1

(H) På vandringsleden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge mig kritik på denna bild. Alltid lär man sig något nytt av andras tips och synpunkter.

JazzBass
1

Tekniskt sett finns det inget att kritisera i bilden tycker jag. Den är välexponerad, komponerad och bildbehandlad (du har hanterat det hårda ljuset riktigt bra), men kompositionsmässigt kanske den hade fått mer djup om du använt spångleden för att skapa en diagonal genom bilden. Det kanske dock var svårt att få till stånd i praktiken, då bilden verkar vara rätt spontant tagen.

Det jag tycker är synd i bilden är att personen är vänd bort från kameran och att man inte ser något ansiktsuttryck. Då bilden inte innehåller nån annan riktigt spännande detalj, ett mäktigt landskap eller så, blir den kanske lite opersonlig och intetsägande för en utomstående betraktare som jag. Jag skulle alltså gärna se nånting mer för att den ska lyfta för mig personligen.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MagArne
0

Tack, kul att höra att inställningar och efterbehandling är rätt utförda.
Jo, min svaghet är att jag är inget vidare på att få till motivet och inte riktigt inser det förrän någon påpekar det eller när jag jämför mot andras bilder. Så en bra poäng där så nästa gång ska jag försöka få till något som väcker mer intresse i bilden.