Kritik på bild...
Mina kommentarer kommer att låta barska. Hoppas du inte hatar mig för det.
Bilden säger mig inte mycket tyvärr. Vad är det du vill förmedla? Är det en känsla eller ett dokumentärt alster? Man kan döpa in en massa information om linjer och två trianglar som pekar mot varandra i skogstopparna. Detta gör det dock inte till en intressantare bild.
Du har valt ett svårt motiv. Ljuset på himmeln och den mörka skogen gör att du nästan får en siluett. Vill du förmedla känslan av ångest eller liknande skulle jag omvandla till svartvitt och lagt på ännu högre kontrast i himlen så den står ut mer.
Ramen är helläcker men tillhör efterbehandlingen.
Fundera över vad du vill förmedla med bilden. Tänk på att ju vanligare ett motiv är desto bättre måste bilden vara. Skall man fotografera en fluga exempelvis måste den antingen göra något speciellt på bilden eller bli fotograferad riktigt nära så att den skiljer sig från alla andra flugor som folk ser större delen av året. Om du fotograferade stallbyggnaderna istället så är det färre som tycker det är vanligt och det kan bli lite intressantare. Trädtoppar ser nästan likadana ut överallt i Sverige. Ett klassiskt knep som tidningsfotografer använder sig av är "släng in något skit i förgrunden". Detta ger lite djup. Fotografera av trädtopparna men låt det finnas en betande häst i förgrunden eller liknande.
Några tips bara. Fortsätt fotografera!

tack för din kommentar. Ska tänka på det till nästa gång