Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 605 ggr
chaisa
0

Kritik (nybörjare)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är nybörjade (har fotat mindre än ett år) men jag har alltid varit intresserad. Och jag skulle vilja ha kritik på några bilder. Gärna vad jag skulle gjort så dem blev bättre för då lär jag mej. Jag kan inte alla inställningar så jag fotar utan att ha ställt in något. Om man ska fota tex vattendroppar, vad ska man ha för inställningar då?

chaisa
0

Den också .

chaisa
0

Stirrig katt ..

chaisa
0

Och den här blomman..

chaisa
0

och sissta

gurin
0

Chaisa

Dina frågor går inte att besvara. Inställningarna beror på kamera, objektiv, ljusförhållanden samt vilken effekt du vill uppnå. Då vi inte vet något av detta kan vi inte svara på något vettigt sätt.

Det är nog så att du får läsa på grunderna i fotografering.

mvh/gurin

chaisa
0

Okej :P

Men kritik kan väll någon ge ändå? :P

Ronniz
0

Jag gillar tvåan bäst. Jag fotar inte på naturen jag håller mest på med djur. Men du lickades bra med ALLA bilderna. Men de skulle vara snyggare om du hade tagit katt bilden ur en annan vinkel eller lite längre i från, tycker jag jaf.  RoniaGlad

The-Photo
0

0# Det är bra skärpa på själva lövet men bakrunden ser tråkig ut.jag skulle satt skärpa på dom närmsta dropparna,det gör den mer intressant,Beskär!

1#den här bilden gillar jag,men land ser ganska tråkigt ut.

2#Kattens öron m.m. är helt avkapade och i bakrunden ser man en tråkig grusväg

3#Bilden är suddig och åt vänster finns en halvkapad blomma.

4#Bladkanten är fylld av små fyrkanter och i högra hörnet syns nåt gult,Annars fin

Öva på!

MVH Josefin