Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1179 ggr
MagArne
0

Budget studioblixtar

Jag har fått en rolig uppgift att ta nya poträttbilder på alla mina 30 kolegor.
Det tråkiga är att en av mina tre speedlight-blixar har gått sönder så jag behöver komplettera med en ny.

Funderar lite på om jag ska slå till på 2st studioblixtar från ebay och undrar vad ni har för erfarenhet av de riktigt billiga modellerna.

Kan denna vara användbar? Har ni bättre tips?
http://www.ebay.com/itm/150W-Photography-Studio-Strobe-Flash-Light-Lamp-Head-220V-240V-BK-Hook-/351275979822?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item51c9ae142e

Har i dag 1st Nikon SB-910 och 2st SB-24 varav en SB-24 är trasig
Fjärrstyrs med 4st YONGNUO RF-603 vilka jag även har kablar till studioblixtar liggandes hemma.

ssofia
0

En speedlite räcker för att ta halvkroppsporträtt, jag brukar göra det enkelt för mig :)

Jag kör oftast på ett transparent paraply eller softbox (lite beroende på vilken effekt jag vill ha..), sen håller jag ibland en reflexskärm på motsatt sida av blixten, beroende på om jag är själv eller har hjälp av någon :)

MagArne
0

Jag har beställt 2st Yongnuo YN-560 III speedlightblixtar nu. De kan dessutom fjärrstyras av RF-603 utan att själva vara bestyckade med 603:or. Kan vara skönt att köra allt portabelt och minimalt med prylar.

Så 4st fungerande speedlightblixtar borde kunna täcka det mesta till husbehov.
Jag tycker om att kasta ljus på bakgrunden också.
Jag har två blixtstativ och två vita paraplyn sedan tidigare