Sorgligt men sant...
Ville bara skriva av mig lite.
Måste skicka iväg mitt sigma på service. :( Verkar som att bländaren har hängt sig och är inte så roligt att köra på f/16 @150mm hela tiden. Blir lite väl långa slutartider hela tiden.
Så nu hoppas jag bara att jag får papprerna så jag kan skicka iväg det. Sen tar väl det 100år innan jag får tillbaka det.
/Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Lycka till. Fel på olika saker kan nog uppstå oavsett tillverkare. Bara servicen fungerar så är det nog ingen fara. Min Canon EOS 5D var trasig innan jag fick den. Jag plockade upp en trasig kamera ur kartongen när jag fick den. I kameran var det ett korrupt kretskort installerad.
Hälsningar
Robert
Tråkigt när sådana saker händer speciellt med ganska nya grejor. Men nu har du chansen att skriva om hur deras service är.
Eddie
Hoppas allt går smidigt och bra
Tråkigt. Hoppas du får tillbaka den i god tid. Tur att du inte ska skicka objektivet till Telia x)

#4 Vad jag hört så skickades en killes optik ner till Japan och försvann. Har hört service tider på mellan 1,5 v - 6mån.
Men får hoppas att Tura är schyssta när det gäller mig.
/A
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Vad trist! Det värsta är att det kan bli ganska dyrt om garantin gått ut.
Kommer ihåg när jag köpte min första digitalkamera, en vanlig kompakt Fujifilm FinePix2400Zoom, de var rukigt dyra i början och den kosta runt 5000 kr. Strax efter ett år när garantin gått ut tappa jag den och batteriluckan lossnade. Jag försökte få tag i ny lucka i olika fotoaffärer men det var hopplöst. Det enda att göra var att skicka in den till FujiFilm service, det gick på 1800 kr! Själva luckan (en plastbit) kan max ha kostat 50 kr. Men det tråkiga är att de flesta serviceverkstäder tar ut en avgift på runt 1000 kronor enbart för att ta emot kameran och titta på den. Sedan tillkommer arbetskostnader och reservdelsavgifter.

#6 Som tur är är den bara 2månader. Så det är garantiservice.
/A
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Nu har jag fått problem med mina Elinchrom Skyport sändare. Det ser ut att ta tid det med.
Hälsningar
Robert