Skitreklam!
Är det någon mer än jag som har problem med reklamen för Vuxenskolan här på iFokus?
Den lägger sig och täcker halva andra inlägget varje gång jag öppnar en tråd. Har försökt blockera skräpet med AdBlock, men det funkar bara för stunden, sen verkar spamvuxenskolan ha ny url.
Jag använder Firefox, vet inte om skiten ligger där den antagligen ska mellan 1:a och 2:a inlägget med IE.
Webmaster, fixa till problemet eller ta bort den reklamen helt!
Jag har också sett reklamen över dvs på första kommentaren. Jag tror jag har lyckats adblocka reklamen
PS. Har firefox (jag lägger dit en "*" tidigt i adressen som skall blockas)
#0 Jag vidarebefordrar detta till de ansvariga. Vet att det har varit liknande problem för ett par andra tidigare, möjligen kopplat till webbläsare.
Vilken version av Firefox använder du?
Personlig reflektion: Det är bra att rapportera sådana här saker istället för att "bara lösa det själv". Det är trist om reklammen stoppas för det är den som gör att iFokus kan fortsätta vara gratis.
mvh Martin
Jag har Firefox/2.0.0.6 (Ubuntu)
Jag har inga problrm och använder IE7.
Firefox 2.0.0.7 Windows XP
De är medvetna om problemet, men vet inte vad det är. Det verkar inte vara bara Firefox, för det finns användare med IE7 som har haft problem.
Jag har själv IE7 och har inga problem, och de har testat med ett antal olika datorer och olika versioner av både IE och Firefox, och har inte lyckats återskapa felet. Men de funderar vidare och återkommer.
Är det bara Studieförbundets annons det gäller för er del?
mvh Martin
Jag fick känslan av att det var ett fel som bara dök upp då och då., men nu har jag som sagt sluppit det genom att blockera. Kanske ska använda Opera-webbläsaren och se om det händer något liknande.
PS har inte sett ngn annan annons än Studieförbundets 
#7 Ok. Förstår blocken, men skulle samtidigt vara bra att veta om det bara är temporära fel som dyker upp (och i så fall om det kanske bara är vissa IFokus-sidor, tex Foto eller om det gäller på alla), eller om det är så att du alltid har problem med det. Blir kanske enklare för utvecklarna att lokalisera felet då.
mvh /Martin
mvh Martin
Jag vet att jag fått problemet på en annan sida och att någon där också påpekat det i en kommentar, kommer tyvärr inte ihåg vilket forum, inlägg eller vilken medlem det var.
Hoppas det löser sig.
#9 Hoppas jag/vi också. Problemet är ju om det är tillfälliga fel, blir betydligt svårare med felsökningen då. :o/
mvh Martin
Jag har då just nu IE7 och det funkar väldigt bra och hemma har jag IE6 och samma där men har safari på skolans macar och där funkar typ inte iFokus alls :P