Bilder och bearbetning !
Jag ser ofta här på sajten bilder som inte har någon färgbalans eller kontrast, ganska bleka bilder som iofs är vackra men livlösa. Hur många använder sig utav Photoshop eller något annat program , det kan även vara det programmet som följer med kameran till exempel. Mvh/Mandrakonian

Då jag inte är en jättebra fotograf, så redigerar jag i princip alla bilder jag lägger ut el. vill göra annat kul med. Nivåer, färgmättnad, skärpa, beskärning…är väl de grejjer jag använder mer som regel än undantag:)

Så länge det inte ska vara en bild som ser bearbetad ut så håller jag mig till RAW fotografering och den sortens behandling precis som Mattias i inlägget ovanför.:)
Jag använder mig av Photoshop för att fixa till mina bilder. Höjer kontrasterna, skäper och rätar upp bilderna samt justerar färgerna. Klonar även ibland.
Jag arbetar också alltid med bilderna, förr i Elements och framöver i CS2. Oftast är det inga större justeringar, men något brukar det alltid bli.
mvh Martin

Själv har jag tagit för vana att via levels ljusa upp mina bilder och därefter öka kontrasten eftersom jag tenderar att underexponera något steg
Idrottsbilder blir beskurna, men i övrigt försöker jag hålla mig så långt ifrån beskärning som möjligt
Jag använder Photoshop CS2, oftast för enklare redigering, nivåer och så ^^
Kör med RAW så efterbehandling är ett måste. Vill ha kontroll på mina foton.
Jag håller med om att det förekommer en hel del urvattnade bilder. Jag tror att det många gånger är direkt ur kamera bilder där kameran inte är tillräckligt bra med förvandlingen samt att många också lägger upp bilder i dålig Upplösning.
Eddie

Jag använder oftast jpeg-versionen av bilderna när de ska postas i forumet. Men varierar lite.
Hälsningar
Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson