Blommor - kommentera! :)
Hejsan :D Ja, jag har som sagt bara lagt ut en blombild hittills, men jag tänkte lägga ut den igen nu, samt några andra, eftersom den nu är lite redigerad och omgjord.. :P Jag vill väldigt gärna ha kommentarer och jag tål kritik.. :)
Tänk på att jag bara fotar med en vanlig digetalkamera ( Avant U7 ) , så jag har inte en massa ljusinställningar och inte alls samma typ av fokus osv. :)
Bild 1. Ja, detta är en liten söt blomma jag fotade när jag var sjuk.. (Jag smet ut i smyg *shhhh!*) x') Jag vill väldigt gärna vet vad ni tycker :)

Ja, här kommer Bild 2 som jag också vill ha kritik på, men även lite beröm.. det är jag väl värd ? (A) x')
Bild 2. En liten söt rosa blomma som jag grejjat lite med.. den är fotad i dagsljus egentligen, men det blev så konstigt med solen, den liksom speglade sej i kronbladen (dom rosa), så jag mörkade ner alltihop och blev rätt nöjd med resultatet. Det ser ju iallafall inte overkligt ut.. Eller ? :D

Bild 4. Ja, nu har vi kommit till bild 4, en söt liten blomma i starka färger.. :) Jag gillar blomman och själva färgerna och så, men jag är besviken på att det verkligen ser ut som att jag klistrat in blomman på bakgrunden. Det har jag inte gjort, jag har faktiskt inte redigerat denna bilden över huvud taget.. Det fanns inte så mycket att ändra.. Eller vad tycker ni? Kommentera!

Snälla, kommentera.. ! Är dom såå dåliga så ingen vill det .. ?
Jag tycker om bilderna, men alla utom den sista är alldeles för mörka och ger ett litet tråkigt intryck. Hade de varit lite ljusare hade de varit mkt finare. Men jag gillar vinklar osv.
Den sista är mkt bra! Härliga färger och skärpa

Tack Katta, det är även den blomman jag har som visningsbild nu på msn, fast i en annan vinkel xD
Jasså.. tråkiga ? Jaha, okej, då får ja jobba på ljuset då :P
Säger som Katta, alla utom den sista känns lite för mörka. Och #3 är helt underbar, verkligen!

Hej som andra har sagt: du har ett bra grundkort att jobba med, men du maste nog kora igenom dom allihop i photoshop for att fa dem riktigt intressanta. Gillar kompositionen pa 1an sa ge den lite umpff i photoshop: oka kontrasten, lys pa lite genom levels etc etc sa kan den nog bli riktigt bra.
Ett annat gammalt beprovat tips nar du fotar blommor: ta en blomspruta och stank pa nagra droppar vatten sa blir blomman 'intressantare'.
Anne
Fina bilder men önskar mer skärpa och ljus på 1-3. Bild 4 är däremot finast tycker jag ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus