Foto iFokus

Foto

Etikett: kurser-och-utbildningar
Läst 574 ggr
Martin
0

Digital Bildbehandling, 7.5 högskolepoäng

Ett tips för de fotografer som känner att de vill bli bättre på att bildbehandla sina alster, är att söka till vårens upplaga (distanskurs) av en högskolekurs: "Digital Bildbehandling".

Det är Mattias Karlsson på Moderskeppet.se som står bakom kursen tillsammans med flera lärarkollegor och Högskolan i Jönköping.

Första upplagan av kursen startade i slutet av augusti, och jag går den just nu.

För de som tidigare inte sysslat så mycket med bildbehandling kan jag verkligen rekommendera kursen. Det är ett bra upplägg, bra diskussionsforum erbjuds och dessutom Mattias välkända och pedagoiska videor gör att jag som tidigare inte sysslat med detta ändå hänger med enkelt och hela tiden lär mig mycket, som jag sedan som fotograf kommer att ha nytta av när man sätter sig med sina bilder vid datorn.

Inne på Bildredigering.IFokus.se finns det mer att läsa om kursen (och det nya ansökningstillfället) också.

mvh /Martin Nyman

mvh Martin

stefanp
0

Jag läser den, jag kan inte heller annat än rekomendera den till er som är sugna på att lära er mer om bildbehandling. Nu har jag visserligen inte kommit så långt i kursen på grund av tidsbrist, men hittills har jag upplevt allt som mycket proffisionellt och bra!