Oj! Mina matbilder i tidning!
Plockade upp senaste numret av Kamera & Bild idag när jag gick tlll jobbet. Jag köpte den för första gången förra månaden, då det var specialreportage om matfotografering. De erbjöd också läsarna att skicka in några av sina bästa matbilder för att få dem kommenterade av en proffs-matfotograf - så det gjorde jag förstås.
Och hon valde tre av mina bilder som är med i tidningen! *jätteglad* dessutom gav hon dem väldigt bra kritik. Hur kul som helst :)
Hon tyckte att jag skulle efterbehandla bilderna mer, och det är ju huvudet på spiken. Photoshop och jag är inte bästa vänner. På soppbilden föreslog hon en reflexskärm.. och jo, visst. Skillnaden mellan henne och mig är (eh, bland annat) att hon kan lägga ett par timmar på en bild. Jag lägger ett par minuter - för annars blir ju maten kall. :) (Dessutom har jag hungriga med-ätare som blir lite otåliga…)
Här är den första bilden, det är kolor med flingor av havssalt.
Grattis!
Jag vet precis vad du menar med att man inte har tid att få till tusen perfekta bilder när man alltid fotar mat som man ska äta själv.
Det vore ju en annan grej om maten bara lagades för att fotas.
Mvh // Johan
Gör en extra portion… :-)

Vad kul Anne!
Jag har alltid tyckt att du tar väldigt bra matbilder. Uppläggningen gör väldigt mycket med.
Haha, jo, en fotoportion.. är väl bäst i teorin, tror jag. Jag är inte så seriös att jag skulle a) offra mat eller b) få mer disk. Nä, maten är ju nummer ett - men fotograferingen börjar bli roligare och roligare.
Och tack snälla #5 :) Uppläggning försöker jag pilla lite mer med, men det är samma där - är jag hungrig och irriterad så.. eh, ja, då blir det lite snabbare. :)

Anne, grattis och kul att du delar med dig utav dina framgångar här på Foto.iFokus. Jag blir alltid hungrig när jag tittar på dina matbilder.
Hälsningar
Robert

Grattis Anne,Å som vanligt blir man hungrig när man ser bilderna snacka om att man äter med ögonen oxå ,är de inte middag strax :-)
mvh/bjorsa
Jättekul Anne! Grattis!
Tom
Man får gratulera till bilder i en tidning. Superkul. =)) Hoppas på att få se fler av dina fina matbilder. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Kul! Grattis!
Jag gillar oxå dina matbilder. Du är mycket duktig 

Grattis Anne
Jag köpte tidningen idag för att ha nåt att göra på tunnelbanan,
måste faktiskt hålla med bjorsa angående hungerframkallningen.
Attans vilka fina bilder du fick med där.
Vad roligt! Jag prenumererar på den tidningen.
Det var häftigt att de assosierade till ett leende i din sallads-bild
.
Roligt att lära sig att se nya saker i bilder tycker jag.

Anne, kom det med att du är här på Foto.iFokus i fall att läsarna ville komma i kontakt med dig?
Kul att ha med kändisar här i forumet!
Hälsningar
Robert
Åh, Anne, vilka fina bilder! Blir så hungrig när jag ser dem! Själv älskar jag att baka, men avskyr att äta det sedan. 
Men, din soppa, Ängamat, MUMS! Vill ha lunch NUUUU! 
#14 - nä, det var ju ingen intervju liksom, utan de bara kommenterade bilderna. :) Men namnet på bloggen är med, och jag har sett i mina google-sökningar att det har kommit en del besökare just via namnet.
Tack alla för era snälla kommentarer. :)