Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 813 ggr
luckysheltie
4

Nikon D5200

Hej! Jag och min storasyster funderar på att köpa en kamera tillsammans. Vi (mest jag) har tidigare fotat med  min mammas och pappas Nikon D60 och min andra storasysters Nikon 5100. Men vi känner för att ha en egen kamera och då nyare och bättre.

Vi vill ha en amatörskamera som man ändå kan "växa" och utvecklas med, eftersom att vi inte kan jättemycket om alla olika kamera inställningar som t.ex. Vitbalans och ISO. 

Jag fotar mest hundar/djur och natur. Jag kommer också börja fota på agilitytävlingar iår. Min storasyster fotar mest människor och små detaljer. Så vi vill alltså ha en bra allroundkamera som kan ta allt från agilitybilder till porträttbilder med. 

Vad har ni för erfarenheter? Skulle ni rekomendera kameran till en 13 och en 16 årig tjej? 

Ni får gärna visa bilder som ni tagit med en Nikon D5200 bara för att det är kul att se.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[Teddies matte]
0

Vad är er budget? Har ni andra objektiv ni får använda eller skall det också rymmas inom budgeten? Ni lär behöva köpa ett telezoom också till agilityn. När det gäller de olika motiven ni vill fotografera så handlar det inte om kameran, olika motiv och situationer kräver oftast olika objektiv.

luckysheltie
0

Vår budget är max 4000:-  och vi har hittat en Nikon D5200 18-55 VR för 3990:-. Ett objektiv ska införskaffas men det köper vår pappa så det är inte med i vår budget.

Vilken sorts objektiv skulle ni rekomendera?

[Teddies matte]
0

#2 Jag använder Tamron AF SP 70-300/4-5.6 DI VC USD till agility (och andra tävlingar) och är väldigt nöjd.

luckysheltie
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nu har vi köpt en Nikon D5200! Har testat den idag och är jättenöjd!

Lite bilder