helsingfors

I den första bilden gillade jag kompositionen och färgerna!
Första bilden gillas, framförallt kompositionen. Ovanlig bild som fångar intresset.
Andra bilden tycker jag tanken är bra, kreativt. Skulle gjort sig bättre med mer folk, men svårt att trolla dit dem om de inte är där :o)
mvh Martin

Bra bilder, men mer folk behövs för att få en perfekt rusningskänsla ;)

#0, bra exponering, skulle nog ha jobbat mer med kompositionen. Kanske väntat ut tillfället bättre med människor i bild, just nu är det för många av dom och bildar inget intressant mönster.
#1, känner igen det där med folktomt i rusningen. Jag var i våras och skulle fotografera rusningen i Helsingfors en tidig vardagsmorgon. Så jag var på centralstationen i centrala Helsingfors. Det var som att vara vid pendeltågstationen i Nynäshamn en tidig morgon. Ändå stod jag vid den plattformen där de kom in mest tåg. Nästa gång kanske jag väljer metrostationen, men där är det inte heller någon större aktivitet vid rusningen. Det är mer än en by än en stad, Helsingfors.
I din bild ser det ut att vara svårt med ljuset och skärpan. Om du har haft kameran på ett stativ så kanske man kunde ha sammanfogat två olika bilder.
Intressanta bilder.
Hälsningar
Robert
Älskar den första bilden men skulle nog vilja se "cirkeln" i mitten. Kanske har fel men jag skulle i alla fall vilja se hur det skulle vara då! ^^

åhh, påminner mig om när jag var där och gick utanför portarna.. å emot mig kom ett väder på -30 grader! de gick ju inte andas.. :P haha det var kul
Tack för er respons! Roligt att se vad andra tycker :) I bild 1 gick jag runt runt och runt för att hitta nån bra vinkel, men hur jag än gjorde så kom antingen nåt i vägen (rulltrappor, nåt räcke osv.). Nå, nästa gång jag åker ner till Hfors ska jag göra ett nytt försök! ;)
I bild 2 var det svårt med ljuset, som Robert nämnde. Hade inget stativ med mig heller utan lutade mig bara mot ett räcke. Hade önskat mera folk, men kunde inte trolla dit dom.. =) Tack för era synpunkter!