Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 449 ggr
Rissla
0

Liten hästtjej!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad säger ni? Vad kunde blivit bättre? Vad kan jag göra bättre? Gillar denna ganska bra, eller tycker ändå att den är ganska "träffande". Men vad skulle man kunnat gjort bättre?

Själv skulle jag velat ha mer space framför hästen, men det gick inte, för hon är bunden i hästtransporten och den förstörde hela bilden. Gråter

johan
0

Jag skulle vilja se mer av framsidan på tjejen.

Mvh // Johan

Fotord
0

Nej, det tycker jag inte. Jag tycker det blev en kanonbild. I den ideala av alla världar skulle pållen stått helt själv utan att röra sig och du skulle fått med hela dess skugga. Jag tycker du har hanterat situationen bra här. Var inte rädd för att testa andra vinklar också. En närbild från andra sidan hästen. Håll kameran rakt uppifrån och fota nedåt.
Allt detta blir enklare om man har vidvinkel.

Robert
0

#0 bra jobbat, kontrollera så att du inte har träd eller grenar som växer upp ut ur huvuden mm. Jämn och fin bakgrund är idealet men kan vara svårt.

Vid händelsebilder såsom med barn i bild, så är det primära att ta bild, nästa steg är att börja att vara kreativ och komponera bilderna i kameran.

Hälsningar

Robert

Rissla
0

#3 Bättre nu? Räcka ut tungan

Robert
0

#4, genast bättre, eller vad tycker du själv?

Robert

Rissla
0

Tack Robert! Ska komma ihåg att ta bort "skräp" i bilden i fortsättningen. Har faktiskt en bild, där det var stolar, människor, djur, mm bakom, som jag manipulerat ganska rejält. Det är min sambo som tagit fotot, men jag som "fixat till" det. Är ganska stolt över bilden, eftersom ingen kan tro att det varit massor med "skräp" bakom.

Ska se om jag hittar originalet när jag kommer hem. Det är inget digitalfoto i grund och botten, utan det är inscannat. Så, det ska nog inte vara några problem att hitta originalet.