Projektarbete- Fotografering
Hej!
Jo det är så att jag har nästan helt bestämt mig för att mitt projektarbete ska handla om fotografering och vara inriktat på allt med fotografering att göra. Desvärre vet jag inte hur jag ska lägga upp det, hur jag ska börja, eller vad jag ska göra.. det enda jag vet är att jag ska ta kort..
funderar på att köpa mig ett macro objektiv, men vet desvärre inte om jag ska hålla mig inom macro och närbildstema.
min kompis ska göra ett liknande projekt, med olika bilder i portfolio format. funderar på att göra som henne. det känns som att det blir för mycket med en hel utställning och jag känner att så bra är jag inte på att ta kort, ännu, så att det är värt det.
Men en portfolio hade inte varit dumt. Några bilder i A3 format och sedan resten i A4 format. någon som har bra tips på sidor där man kan läsa om portfolio, eller om hur man ställer ut? =)
ni får jättegärna komma med tips och idéer till tankspridda mig. jag menar allvar med det här, jag vill att det ska bli bra :)
Mvh Ida Forsberg

-putt- snälla ge mig råd…. just nu står jag still
Jag tror att det viktigaste du kan börja med är ett tema. När du har skissat lite på vad du skall ha med så faller bildstorlekar osv lättare på plats.
Eddie

#2, måste man ha ett tema då? kan man inte bland?

Håller med #2. Ska man blanda så blir det lätt att man svävar ut och inte får med det man vill. Så mitt råd är att fokusera på något som du är intresserad av och sen gå djupare in på det.
Mvh Marcus
Hejsan Sumpen!
Jag tycker att låter som ett väldigt stort arbete om det skall innefatta som du säger "allt med fotografering att göra". Hur många veckor är projektarbete på? Hellre gör ett bra och utförligt arbete om något litet än ett övergripande arbete som bara skrapar på "ytan"
ps. Har du ingen handledare?
ojsan #4 skrev visst ngt liknande innan mig, måste uppdatera sidan oftare känner jag *S*
Hej igen. Jag kollade upp det där med poäng
100 poäng motsvarar ung 2 veckor. Stämmer?
Jag tror att det kommer lösa sig & du får till sist ett GÔR BRA resultat. 

#7, ja det ungefär 100 poäng tror jag, men vi har ju fram till hmm.. maj tror jag på oss med arbetet så =) det blir väll mest att man jobbar på helgerna med det..
alltså det behöver inte bli så jättestort så som det lät, men det ska ju som sagt handla om fotografering, och så vidare va, så de låter stort, så länge man inte kommit på vad man ska göra..
Jag har en handledare typ. som inte kan något om fotografering. men jag har valt en kurs på individuellt va i skolan som förhoppningsvis handlar om fotografering^^ hehe.. han som har hand om den är väll inte så där.. synd dom inte "hyrde" in en riktig fotograf som kan visa.. =/ men men man kan inte få allt.. =)
jag har kommit på att jag måste köpa ett macro objektiv iaf.. kan du rekommendera något? jag har En Canon EOS 350d =)

Tamrons macro har fått bra recensioner.

#9, okej och de kostar? =)
sumpen, i all välmening (framför allt om du skall göra ett arbete som du faktiskt gör och inte bara klistrar ihop härifrån), så är det inte så himla svårt att ta reda på.
Steg 1) Leta reda på butikshemsida som säljer de macrona.
Steg 2) Kolla där
En länk är t.ex. Cyberphoto (med direktlänk till deras Tamronobjektiv) , men letar man lite kan man säkert hitta billigare
mvh Martin