Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 710 ggr
MissanTissan
0

Vad säger ni om Canon EOS 450D?

Som rubriken lyder, vad har ni att säga om den?

Jag är nybörjare till fotografering, men vill ändå kunna ta skarpa bilder på mina djur. Och dom rör på sig väldigt mycket. Tror ni den skulle passa till jobbet?

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Inkanyezi
0

Den duger jättebra, bara den fungerar som den ska. Däremot ska du inte förvänta dig att den ska kunna klara sådant som är omöjligt. Nu, till exempel, är det ganska sällan och en mycket kort tid på dagen, som man kan ta skarpa bilder på djur som rör sig. Vi har helt enkelt väldigt lite ljus på vintern.

Det finns nyare kameror som är lite bättre på det, men inte så fantastiskt mycket bättre att det skulle lösa problemet med att solen står väldigt lågt några månader framåt. Det blir troligen ljusare fram i januari, när snön har kommit och solen börjar stå högre.

MissanTissan
0

Okej! Funderar på antingen en sådan eller en Canon EOS 1200D.

Tror nog det blir 1200D istället för den värkar mycket bättre.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Inkanyezi
0

Jag antar att du skulle få 450D billigare?

Det finns saker hos 1200D som är bättre, bland annat sensorn, men också program och processor. Den funkar bättre i svagt ljus, men det finns fortfarande gränser.

Om du får 450D väsentligen billigare kan det vara ett bra köp, men om de är i stort sett lika i pris är 1200D en mycket nyare kamera.