Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1344 ggr
[Fibbe]
0

toffifee

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Byggde upp en liten studio för något år sedan Skrattande det blev så här.

Bilderna tagna med Olympus C-2100 uz, och reflektorer i from av mina slut betygskuvert, en stor bygglampa och en liten skrivbords lampa. Och sedan lite photoshop för färgen blev lite knasig =P

[Fibbe]
0

varför blir det en grå kant för? Blir det det för er med?

Abico
0

Snyggt :)
Den gråakanten är så störande -.-' Men jag tror det blir så för alla, iaf. för mig.

Hanna 

frukost
0

Jag want toffifee ;D

Shallow
0

Jätte fin måste jag säga! Gillar den mkt =)

Fallande
0

Nää vilken vacker bild! Skicka toffifee! Älskar det ^^

Mvh Sara

Anna
0

Gillar den, tycker skuggorna är lite för skarpa dock.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

zebra_junior
0

får man äta dom?:) snajsigt bra bild asså:D

Kristiansson
0

Lite fräckt =)

Katter3
0

Vad mumsigt det ser ut! :-)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Cydonia
0

På min skärm ser bilden ut att ha fått rödstick. Men annars gillar jag bilden, kompositionen är bra. Möjligtvis att skuggorna är lite för skarpa. Hade du lampan rakt uppifrån?

Gertb
0

# Mycket fin bild! Jag kan inte se någon grå kant? Var finns den?

Martin
0

Jag ser en grå kant (tunn linje) till vänster om samt ovanför bilden. Nästan som att man velat göra en ram med dimension eller liknande.

Ang bilden gillade jag den, men som några har kommenterat - lite för skarp skugga kanske.

mvh Martin

neonrosa
0

Den grå kanten kommer upp på alla bilder som är vita eller inte har någon ram.

sumpen
0

det ser mums ut! =D

[Fibbe]
0

oj va många kommentarer =D

Ljuset kom från en bygglampa från höger ca 45 grader och från en lite minre lapa från vänster för att få jämnare skuggor. Att skuggorna är skarpa kanske beror på att kontrasten i photoshop var för hög men det kan jag ändra på.

Om man får äta den är svaret NEJ =P det är samma toffifee på alla bilder så som ni ser är den slut ;)

Och den gråa kanten är nog ett explorer knas =P dom ska vara så krånglig nu för tiden…

jaja nu ska jag dämpa skuggorna lite grann och se vad som händer =D

[Fibbe]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så där nu ska vi se om det blev någon skilnad:

(Det med rödsticket var helt rätt! Såg att det såg naturligar ut om man minskade dom röda tonerna)

[Fibbe]
0

Vad tycker ni nu då? Ska skuggorna vara ännu softare?

//Felix

Gertb
0

# Den grå kanten ligger ju på själva bilden. Vill man inte ha den är det bara att beskära bort den.

Cydonia
0

#16 Mycket bättre! Det är ju effektfullt med skuggor, och nu tar de inte över lika mycket, de liksom syns mindre. Och det ser ut som rödsticket försvann :)

[Fibbe]
0

#18 Den grå kanten sitter inte på bilden för jag har provat beskurit och den sitter inte där när jag titta på den internt.