Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 1578 ggr
[JenniN]
0

Förstörd bild.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag redigerade denna bilden lite i Windows live photo galleri. Och när jag var klar så hade bilden tagit bort det mesta arbetet jag hade gjort. och sen satt dit massa konstiga ränder, varför har den gjort så och var tog min bild vägen? 

Är det något fel på programmet?

Inkanyezi
0

Det går inte att svara på frågan. Programmet kanske fungerar som avsett, och du kanske har gjort någonting så att det har blivit så där. 

Jag förutsätter att du har originalbilden kvar, för det går inte att ändra tillbaka om du inte har det. Alltid när man bearbetar en bildfil bör man spara originalfilen, just för att det kan bli fel, eller också för att man längre fram, när man kan mer om bildbehandling, kan göra om jobbet bättre.

När man spar RAW i kameran, ändras filen aldrig när man gör om den till en bild, utan man har alltid råfilen kvar och kan göra ett bättre jobb om det inte lyckades riktigt första gången.

SilverTail
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tror inte det är fel på programmet, kan vara så att du fått dit något filter eller liknande.. bilden är väldigt grynig med, va den det innan också?