Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 377 ggr
bosse
0

Sandstorm.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden ar ur led. Numera aker jag tidigt fran jobbet och kommer sent. Pa vag hem akte jag in pa Geant for att kolla pa resvaskor. Plotsligt hor man hur regnet slar pa plattaket - nagra minuter. Sen nar jag kom ut var det helmorkt pga all sand i luften och gatubelysningen tandes. Jag akte till Compounden och nar jag passerat vakten borjade det storma och stora regn/sanddroppar foll. Nar jag kom in i lagenheten hamtade jag kameran och tog detta foto av palmen utanfor. Det blixtrade och mullrade oupphorligt - inga klara blixtar och inga skarpa knallar. Forsta gangen i mitt liv jag upplever nat liknande. Har nere regnar det inte normalt efter januari och i ar har allt regn kommit dom senaste veckorna.

bosse
0

Detta var i borjan pa stormen, sen forsvann alla stolar och skraptunnor. Sangarna stod kvar, sa aven palmerna.

bosse
0

Helt plotsligt ser jag att solen skiner pa palmerna, sa jag andrade snabbt till teleobjektivet och gick runt till den vastra sidan. En helt annorlunda fargsattning i solnedgangen.

bosse
0

Jag lagger ut dom bilder jag tog innan solen forsvann igen.

bosse
0

Nasta.

bosse
0

Den nast sista.

bosse
0

Och den sista. Sen kom den aldrig igen och ni kan ana hur alla bilar sag ut i morse. Det brukar finnas en kille har utanfor, som tvattar bilen for en mindre summa, men i morse syntes han inte till.

bosse

Niklas
0

Oj, hur ofta händer det där?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bosse
0

Det ar forsta gangen jag ar med om det pa sammanlagt 5 ar. Jag har kort in i "twisters", som ar sma tornados och da blir det ocksa helt morkt. Jag har sett efterverkningar pa bilar efter hagelskurar nere mot Roda Havet och hort berattas om den forstorelse dom asamkat har i Riyadh, men aldrig upplevt det. Det mest unika ar dock tidpunkten pa aret.

bosse