Foto iFokus

Foto

Etikettomsajten-ifokus
Läst 592 ggr
Martin
0

Att länka till externa hemsidor

Jag har på sista tiden börjat se det på fler och fler ställen här på iFokus.

Någon skriver in en adress och den länkar sig själv, dvs man använder inte "skapa länk"-knappen. Det kan tyckas vara ett jobbigt steg att öppna det fönstret, och klicka i "Öppna i nytt fönster", men faktum är att gör man inte det så öppnas sidan i mitten av iFokus, dvs det mittersta av tre fönster.

Storleken stämmer sällan, man ser inte heller vilken sida man egentligen är på utan kan få intrycket att man är kvar på iFokus, vilket ju är tråkigt för den fotograf (eller sig själv) man länkat till.

Så, när ni skapar en länk så markera länken, klicka på "skapa länk"-knappen, och därefter kryssar ni "öppna i nytt fönster", så syns er sida / den ni länkar till betydligt bättre, besökaren ser på vilken sida han är - och framförallt blir det lättare för oss som brukar besöka de länkar vi tipsas om.

mvh /Martin

mvh Martin

[Quellii]
0

Jag tror att det ska fungera utan det om man skrivr http:// framför adressen, tex. http://www.halsa.ifokus.se/?

Edit: Jag märkte nu att det inte alls fungerade som jag ville, men den öppnar sig iaf inte i en av ramarna utan i hela fönstret :)

Isak
0

Mycket bra inlägg som är värt att visas. Du har inte lust att publicera det som en artikel ?

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

bildochfoto
0

Ett tips annars är att använda högerknappen när man trycker på en länk och välja alternativet "visa i ny flik". För ni har väl uppgraderat Internet Explorer eller använder Firefox…

Om man på PC håller in ctrl samtidigt som man klickar på länken eller trycker på musens mittknapp så kommer länken också att presenteras i en ny flik…

Achatina
0

#3 Fliksystemet finns i Opera, Safari och Flock också x)

[mingdie]
0

Jag la det här inlägget i en annan tråd men det passar nog bättre här.

iFokus är en site för olika intresse grupper och för det mesta fungerar layouten men för foton så tycker jag den kunde vara bättre. Jag skulle vilja att när du går in på en tråd så skulle kolumnen med trådarna på vänster sida och den onödiga kolumnen på höger sida försvinna vilket skulle göra att man kan linka in foton direkt i eller under sin text. Då skulle man kunna ha flera bilder i samma inlägg vilket gör det lättare när man skall förklara något med fler bilder.

Eddie

Martin
0

#2 Jo, det kan jag fixa, blir nog under söndagen.

mvh Martin

fotokrafs
0

#5 Jag håller med dig mingdie att den sajten inte är helt anpassad för foto. Skulle vara om man lade in fotona direkt i sina inlägg, men vissa är rädda för att det skulle sega ner hela skiten (kan vara sant).

Jag vill kunna se vad (dvs bilderna) jag kommenterar (samtidigt som jag skriver asså)