Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 1189 ggr
Moag
0

Stora fotoutskrifter/canvastavlor?

Någon som vet vart man kan beställa stora fotoutskrifter med bra kvalitet? Det får gärna vara billigt också. Tips om var man kan beställa billiga canvastavlor av bra kvalité tar jag också tacksamt emot!

Inkanyezi
1
Bagtjesen
0

Har använt Crimson för en mindre kanvas i sommar resultatet blev ju jättebra - men "stora fotoutskrifter" fordrar ju massor med pixlar för att bli så där jättebra - panoraman som består av mängder med bilder innehåller ju nästa lika många gånger fler pixel att ta av. mängden Pixlar och betraktningsavståndet är också något att tänka på.

/Bägtjesen

Moag
0

Tack för tipset. Jag har beställt därifrån nu, hoppas det blir bra!

Alibi
0

Här kommer jag med ytterligare en fråga, hoppas att Moag inte misstycker.
Hur många pixlar bör en canvas på ca ett A3 ha för att det ska bli bra?

I'm gonna let my little light shine

MagArne
0

#4 Beror lite på hur skarp bild du vill ha och om alla små detaljer ska vara tydliga. Här är en liten guide. Men runt 12Megapixel är att rekommendera.
http://www.moderskeppet.se/bildbehandling/hogupplost.php

Jag har förstorat betydligt större 50x70 tavlor med 10Megapixelkamera med helt okej resultat som vanlig tavla på väggen. Men dessa landskapsbilder står man inte och granskar på nära håll och behöver inte se enskilda små grässtrån.

Alibi
0

# Okej, tack för ditt svar, och din länk! :)

I'm gonna let my little light shine

Nasse99
0

Egenposter.se

Juliagrafi - en ungflickas jobb.

David00
0

Senaste jag beställde mina stora canvastavlor utskrift var hos Canvas of sweden.  Deras största mått var 100x150 om det är vad du söker. Det med pixlar kan vara lite diffust att förstå, bästa e nog kontakta tryckeriet innan för en analys. Hos Elgiganten går det också att beställa stora utskrifter men det skiljer sig lite i pris mm.

slartybartfast
0