Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 779 ggr
Fridaaaa
0

Fjärrutlösare

http://www.kaffebrus.com/tradlos-fjarrutlosare-30-meter-for-nikon-1719.html Köpte denna, den ser dock inte ut som på bilden, men fjärrkontrollen vill inte hitta mottagaren man kopplar till kameran hur jag än gör, läst manualen avigt och rätt men vill inte fungera 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Martin
0

Ingen egen erfarenhet av just den (eller Nikon) .Vet inte hur felet visar sig men det kan vara så att du måste göra en inställning på kameran också för att den skall veta att det är en fjärrlösare som skall styra. Eller hittar kameran och utlösaren varandra så det bara är sändare/mottagare som inte hittar varandra?

mvh Martin

Fridaaaa
0

#1 Behövde inte det på förra jag hade och letat igenom hela kameran men hittar ingen sån inställning.  Är som sagt fjärrkontrollen och mottagaren som inte hittar varandra av någon anledning 😕

Inkanyezi
0

Kan det vara att något av batterierna har för lite spänning?

Jag antar att du provar på nära håll först. Om du följer bruksanvisningen och inte får igång den är det väl läge för reklamation?

Jag vet inte hur det är med just den här, men de brukar ha flera kanaler och måste vara inställda på samma.

Fridaaaa
0

#3 Japp provat precis bredvid kameran till & med.
Har nya batteri i båda och samma spänning som de som ingick. 
Testat olika kanaler (alla varianter som står i manualen vilket är många) och ja båda har samma kanaler, alltså mottagare och kontrollen

Michaela-N
0

Du har väl D3100? Dom går inte att ha trådlösa fjärrutlösare till.

Inkanyezi
0

#5 Jo, det går att fjärrutlösa D3100, och det finns en variant (N3R) som passar på websidan som är länkad. Det här är en radioutlösare, som kopplas i uttaget på sidan av kameran.

Det är den enkla IR-utlösaren som inte passar.

Fridaaaa
0

#5 Ja det är en sån. Jo det går, den jag länkade till i tråden, haft en annan innan så jo vet att det går 😉

Åh blir så lack att det inte fungera hur jag än gör, slängt pengarna i sjön liksom 😕

Inkanyezi
0

Man kan faktiskt reklamera.

Fridaaaa
0

#8 Redan fått en ny, dock var den andra sönder redan när jag tog ut den från förpackningen. Låter märkligt om denna med skulle vara sönder? 
Men kan man göra det många veckor efter man fått hem den? Alltså & få pengarna tillbaka?

Inkanyezi
0

Ja, det kan man. Garantin är betydligt längre än så, enligt lagen två år för ursprungliga fel hos en vara.

Och möjligheten finns faktiskt att det är kameran som inte tar signalen, även om utlösaren fungerar. Jag tänker att om två inte fungerar med din kamera, kan det vara kameran.

Finns det någon indikator på utlösaren när den aktiveras, lysdiod eller något sådant som tänds när man trycker av?

Fridaaaa
0

#10 Själva den man sätter på kameran fungerar då jag kan trycka in knappen på den & ta kort. Fjärrkontrollen lyser det lampa när jag klickar på knappen där men ingen händer mellan dem så att säga. Så lyser inga lampor på mottagaren som jag satt på kameran :/

Konstigt om det inte skulle fungera med min kamera eftersom den är gjord för den modellen och så :/