OT-fundering
Foto.ifokus är nog den ifokus-sajt som har högst antal medlemmar, ändå känns det som att det ofta är svårt att få kommentarer och på sina inlägg.
Jag menar. För det mesta tar det rätt lång tid innan någon kommenterar och man får inte speciellt många svar. Vissa inlägg får ju inte ens en enda kommentar. Jag tycker det är så trist.
Med tanke på det höga medlemsantalet känns det som att det borde vara mer liv och disskusion i dom olika trådarna.
Vad tror ni detta beror på? Eller det kanske bara är jag som tycker så här??

Jag håller med att man inte får kommentarer så ofta, man får putta upp den några gånger. Men jag vet själv att jag inte kommenterar allt jag sr, ska försöka bli bättre på det :)

Jag håller med er om att det kanske är få kommentarer per bild. Men jag föredrar kvalité för kvantitet.
Antal medlemmar är nog lika på de flesta större sajter. Antalet medlemmar speglar sällan antalet aktiva.
Men de som är aktiva får ju gärna fortsätta att kommentera.
Hälsningar
Alexander Isaksson
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
jo. visst. kvalite framför kantitet säger ni.
Men hur många här inne tror ni är expert på forografi? Vissa kanske bara vill kommentera och säga att bilden är fin eller bara något litet. Sånt tycker jag också är roligt men det känns inte som det är okej att skriva sådana inlägg på den här sidan eftersom det alltid ska vara så hög kvalite på kommenterna..
Det känns också som att det inte är okej att lägga upp vilka bilder som helst här. Är det bilder på djur tex hänvisas bilderna oftast till djurfoto eller hästfoto och ibland rekomenderas det att man ska lägga upp bilden på bildredigering istället. Sånt känns ju trist.

Vissa bilder hänvisas till andra sajter just pga att det finns mer kunskap och större intresse för det på just den sajten (inte alltid).
Experter tror jag inte det finns en enda på sajten. Kallar det mer erfarenhet.
Som exempel på hänvisning till annan sajt kan detta exempel användas.
Du lägger upp en totalt sönderredigerad bild eller har någon fråa om Photoshop. Eftersom de på bildredigering har större kunskap och intresse hänvisas frågan dit för bättre svar.
Hälsningar
Alexander Isaksson | Sajtvärd Foto iFokus
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#4 Det här är en site som handlar om fotografering. Teknik, bildkomposition, utrustning mm. En del av den är att ge och få kritik. Om någon lägger upp en intetsägande bild av sin häst utan någon mer text än min häst vad tycker ni, vad skall man svara? Om man vill ha kritik så kan man ge lite mer information som tex. skulle jag kunna ha komponerat den här bilden annorlunda eller jag tycker färgerna känns fel vad kan jag göra åt det osv.
Eddie

Håller fullständigt med dig där Eddie.
Första frågan man bör ställa sig innan man lägger upp en bild är: Vad vill jag med bilden? Visa upp den eller ha kritik på något speciellt?
/A
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#7 Hmm jag har en fundering om det där med de 3 olika kritik-grupperna. Varför behövs det så många? Personligen jag som nybörjare vill ha hård kritik, vart skall jag då lägga min bild ? :-P
Ja men då förstår jag vad du menar och vilken typ av sida du vill att det här ska vara :)