Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1134 ggr
LindaKarlstrom
0

Dalmatinervalp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade en dalmatinervalp på stallet i förrgår. Skulle vilja få konstruktiv kritik på fotot :)

Vad var bra/dåligt? Vad skulle jag ha kunnat göra bättre?

Anna
0

En felfri bild enligt mig. Bra jobbat!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

Otroligt fin bild. Jättefint jobbat.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

LindaKarlstrom
0

#1. Tack så mycket! :)

#2. Tack =)

Ingen som bryr sig om att bakgrunden är tydligt sned? Eller det spelar kanske inte så stor roll? :)

fotokrafs
0

Horisonten behöver inte nödvändigtvis vara rak, för att bli bra bild.
PS. sen ser jag ingen horisont på din bild.

frukost
0

Fin kontrast mellan brun & vit :3

bjorsa
0

Fint porträtt bra skärpa och som du säger linjerna i bakgrunden lutar kanske man skulle valt annan bakgrund utan linjer ?men de e ju inte alltid man kan välja å de e ju inget som stör .

Halsbandet drar blicken till sig när man tittar på bilden men heller inge kul att ha en hund utan halsband i synnerhet då den är valp å lätt sticker iväg men kanske ett diskretare halsband

Men överlag ett mkt snyggt hundporträtt

mvh/bjorsa

LindaKarlstrom
0

#6. Tack så mycket :) Tyvärr var det svårt att hitta en ren bakgrund, hade att välja mellan den där och att ha det röd/svarta ridhuset som bakgrund.

Kan försöka mörka ner halsbandet så att det inte är så lysrött, vet dock inte om det blir bra :)

bjorsa
0

#7 Nä låt de vara de var bara förslag till nästa gång å de var bara min subjektiva uppfattning :-)

mvh/bjorsa

LindaKarlstrom
0

#8. Okej :) Ja, och hundägaren visste inte heller om att hon skulle få sin valp fotograferad den dagen. Utan jag gick bara och frågade om jag fick ta några kort :o