Produktbild
Fick ett litet infall idag, då jag fikade efter att ha tagit en lång promenad i bokskogen utanför Malmö.
En "annorlunda" produktbild på en vattenflaska. Oftast slås vi av rinnande vatten, kolsyrebubblor osv. Min tanke var att få fram symbolen att vattnet är gott när man är törsig. Möjligen skulle det varit något kvar i flaskan, och inte att den var helt tom?
Såg inte det när jag tog fotot, men i efterhand har jag även sett att jag inte var rakt framför flaskan, etiketten borde kanske inte "glipat" i vänsterkant av bilden. Hur mycket gör det att högerdelen av etiketten är utfrätt? Går det i starkt solljus att motverka det, om man inte har möjlighet att skugga det?
Andra synpunkter på fotot?
mvh /Martin
mvh Martin
Vore kul att se bilden också :-)
Var är fotot?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ja, det kan ni ha rätt i. Nu är bilden uppe.
mvh Martin
Det där är en bild som jag tycker skulle få ett lyft av lite bildredigering. För att platsa som produktbild skulle det nog behövas lite vatten, för mig ser det mest bara ut som en trist pantburk.
Ps. Jag tog en "liknande" bild för några år sedan, fast då med ett halvätit päron brevid en päron-MER. Därför saknar jag nog det riktiga päronet.. *S*

Njaee, ingen lockande produktbild direkt utan innehåll, håller med föregående inlägg, ser ut som en trist skräpflaska. Hoppas att du iaf fick en skön promenad. Mvh Åsa
#4, 5 Ok, tack för responsen. Hade bilden funkat om det varit vatten i den (kanske svårt att säga), eller hade annat också behövts. Bra tanke #4 med frukt runt om.
mvh Martin

En produktbild har ofta helt annan belysning och framförallt full kontroll på reflexerna i flaskan. En tom flaska med ljus snett bakkifrån fungerar inget vidare. Det ser ut som om man ställt den där helt på måfå och fotat med automatik.
Att mäta ljuset och kolla histogrammet är bästa sättet att undvika utfrätta delar.
Reflexskärmar är bra för att lätta upp delar som blir för skuggiga.

Håller med #7

Bilden är för mig helt platt. Flaska smälter in i bakgrunden, kondensen i flaskan stör, ljuset är inte bra.
För att lyckas med en produktbild krävs det lite jobb. Ljuset skall vara rätt, omgivning och placering. Sen så ser jag gärna att det "händer något" i bilden. Att man kanske häller ut vatten ur flaskan så man får se hur klart och rent det är. Kanske som du sa att man lägger lite frukt omkring.
Nu är det för mig bara en bild på en pet-flaska.
Mvh Marcus

Bilden kanske skulle fungera i "Pantapanta…", men inte för att sälja innehållet. Bra koll på bakgrunden.
Hälsningar
Robert
En tomflaska på ett bord?
Testa med vit eller svart bakgrund. En svagare lampa framifrån samt en blixt från sidan, motstående sida en reflexskärm plaserad aningen bakom.
Ren flaska utan flötiga fingeravtryck, välsmetade etiketter. 3/4 fylld med färskt bubbelvatten (Många bubblor!)
Gärna lite imma på överdelen av flaskan.
*Rogge
Förstår idéen och gillar den - men saknar vatten i flaskan.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling