Tips för nybörjare?
Har någon några bra allmänna tips för nybörjare? Foto har varit ett stort intresse för mig hela mitt liv, men jag har mest bara satt mig ner och klickat på knappen utan mycket tanke… (som bilden ovan)
Länktips till allt från hur en kamera fungerar till hur man tar bilderna till hur man redigerar dem uppskattas!
Jag har tänkt något i stil med utbildning/kurser några år frammåt när min nuvarande utbildning är klar, men vill gärna läsa in mig i ämnet så jag kan försöka bli bättre redan nu =)
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
postade tidigare ngt, men nu vet jag inte i vilken tråd det var. Men googla på fotokurs online nybörjare, så borde du hitta ngt.
#0 Vad har du för kamera?
#1 Tack, hittade en bra sida!
#2 Nikon D40X är vad jag har nu, väldigt gammal men har hållt duktigt i många år 😃
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Om du behärskar engelska finns oändligt av guider på youtube.
Sök på vad du vill fotografera så finns garanterat en guide för det :-)
http://www.youtube.com/watch?v=pOLWrRVC_70
Bra början och lätt att förstå tycker jag: Fotokunskap . Tyvärr så lade Tommy ner den men jag tycker den är bra att börja med :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Med utgångspunkt från det fina fotot på katten, så kan jag ge ett tips och det är att ha en lugn bakgrund utan en massa saker som stör. Då hade katten framträtt mycket mer. Ett annat tips är att försöka att få mer kontakt med den man fotar, hade katten tittat på dig eller bara lite mer åt ditt håll hade bilden blivit ännu bättre än vad den är just nu.