Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1786 ggr
LindaKarlstrom
0

Studioblixtar

Nu har jag blivit sjukt inspirerad av att fota studiofoton och vill sådels köpa två studioblixtar.
Så tipsa på en massa! Blixtarna ska användas till kattporträtt, mindre hundar och porträtt på barn/ansikten :)

Pratade med en fotograf i helgen och hon sa att blixtarna bör vara på 300 nånting XD

Jag vill gärna ha tipps på blixtar som inte ruinerar mig totalt då jag är en fattig student =)

LindaKarlstrom
0

Det är även okej om ni länkar till anonser :P

LindaKarlstrom
0

är den här helt dåligt? för det är typ vad jag har råd med :/

Kan ev köpa för 5000-5500… Och om jag låtar pengar kan jag i nödfall köpa för 6000.

LindaKarlstrom
0

Och hur funkar vita paraplyer? Är dom mkt sämre än silvriga? Och vad är bäst mellan vitt paraply, silvrig paraply och softbox? Varför är det bäst/sämst? :)

frukost
0

*putt* :)

LindaKarlstrom
0

#4. Tack! :)

Adobe
0

Om du har möjlighet, så köp Elinchrome 2 hos Scandinavian Photo eller Cyberfoto.

Bertil

LindaKarlstrom
0

#6. Okej. Skulle du kunna länka till dom blixtarna?

LindaKarlstrom
0

Tack! :D låter bra det där! Tyvärr kommer mina föräldrar tycka att det är alldeles för dyrt. Fick en maxgräns på 6000 då jag bara har sparat ihop 4600 och dom vill helst inte behöva låna ut för mkt pengar :(

Melianna
0

Är det inte lite synd att låta 700:- sätta stopp för att köpe blixtar som kanske är mkt bättre? Spara 700:- själv då:)

LindaKarlstrom
0

#10. Ja jag får se hur jag gör. Egentligen vill dom inte att jag köperr några blixtar alls, men då jag behöver ha blixtar i slutet på nästa månad så är det som bäst att köpa :P

LindaKarlstrom
0

upp :)

pellepiano
0

Kan rekommendera Kaffebrus Lite-set för 1995:- med blixtar, stativ och vita transparenta paraplyer. Dessutom fraktfritt.
www.kaffebrus.com

LindaKarlstrom
0

#13. okej, men det känns som att för dom pengarna får man inget av värde :/

Robert
0

Studioblixtar, behövs det?