Extern blixt
Hej, jag har länge haft tankar på att köpa en SB-700 blixt från Nikon då jag vill börja fota med blixt. Jag är nybörjare och vet inte särskilt mycket om fotografering med blixt, men är sugen på att lära mig. Grajen är bara den att, behöver jag en SB-700, räcker det inte med kanske SB-600 som är lite billigare? Ni som är erfarna kring blixtar, vilken blixt tycker ni man kolla efter om man söker en blixt som man kan växa och utveckla sig i? Skulle vara super tacksam för svar. :-) //:Nanna
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Jag tycker inte det ser ut som att SB-600 är särskilt mycket billigare på Prisjakt.se
SB-700 är lite kraftigare och har avsevärt bättre användargränssnitt, (= den är alltså lättare att hantera utan att man behöver läsa manualen). Får du en 600 till riktigt bra pris är det ingen dålig blixt dock, är riktigt nöjd med min, men 700 är mycket lättare att hantera. Mer knappar baktill.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#1 På tradera tycker jag de brukar vara lite billigare, vad jag har sett i alla fall. :-P #2 Aha, tack tack! :-D Vad skulle du säga att ett bra pris på en begagnad SB-600 skulle vara på ett ungefär, om du har koll förstås, för jag vet inte riktigt. :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#3 - Själv skulle jag inte betala mer än 150 euro (1300kr?) för en begagnad, det är en så gammal modell.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus