Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1320 ggr
Schnauzertik
2014-09-22 11:34
0

Varför

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild som har en del brister både tekniskt och kompositionsmässigt, men ändå tycker jag den känns naturlig och bra.

Varför blir det så?

Värd för Pensionärer

Bagtjesen
2014-09-24 19:31
0

Schnauzertik, eftersom du inte skriver vad som är dåligt, så behövs det kanske nämnas som kontrast till vad som är bra?  - Anyway that's how I do it.

Utsnittet, för lite tass nertill, skit med selen lite ointressant bakgrund men som ändå inte lääger sig i - kontra - bra fokus, skärpedjup,  exponering.

Det som bilden bra på ett ovanligt sätt är hundens beteende - en del skulle tro att det är en "tryckt hund" men det är vara en hund som är sjunkit ihop lite p g a att den var avslappnad.

Har jag hamnat rätt vad beträffar hundens beteende?

/Bägtjesen

Schnauzertik
2014-09-25 09:17
0

Och så hade jag velat ha med den 4:e tassen också men missade att den inte kom med, men det funkar skapligt ändå. Selen valde jag att ha med och inte heller redigera bort, brukar oftast ta av den men ville se hur det blev med sele.

Före jag tog bilden hade Lizzie sprungit efter en kanin men kommit tillbaka på inkallning, sedan  kollat några änder men tröttnat på dem och hade nu inget särskilt för sig, så du har rätt.

Jag har funderat lite själv och tror att jag gillar bilden för att den visar vardagen och att jag fått med en del av hundens karaktär.

Värd för Pensionärer