(N) Kaninbilder
Det är bra att du tagit ut kaninen så att du fått en bättre miljö, men jag tycker aldrig att man skall fotografera djur med blixt, åtminstone inte med inbyggd blixt rakt framifrån - det blir sällan bra och en kanin utomhus i mörker får väldigt stora pupiller och det kan vara skadligt, men åtminstone vara skrämmande.
Sedan har du nog gått för nära - så kamera har inte kunnat fokusera - testa på samma håll inomhus så kommer du att se att kameran inte kan fokusera. Det brukar finnas symboler inne i kameran som visar om den kan fokusera. Ta bild på lite längre håll och beskär, det är ett bättre tips när du är nybörjare.
Sedan, oavsett vad du fotograferar med blixt så kan kamerans och blixtens automatik inte alltid hinna med att bara skicka iväg lagom mycket ljus och sedan stänga av blixten. Automatiken hinner helt enkelt inte med så mycket ljus på så kort avstånd.
Titta i användarhandboken/manualen till kameran och objektivet så kan du se på hur nära håll du kan fokusera med din kamera med det objektivet. Informationen om den inbyggda blixten bör också säga vad som är kortaste avstånd du kan använda blixten på!
/Bägtjesen
Glömde att skriva, att även om det bara är lite skymning ute eller mycket skugga, så kan blixten vilja hoppa upp och fyra iväg lite av sig själv. Att veta var kanppar för att stänga av den och skapa sig en rutin kring det är bra - själv har jag alltid blixautomtik avslagen, jag sätter bara på den när jag vill använda den, och stänger av den igen - alltid av är standard hos väldigt många fotografer.
/Bägtjesen