Skydd för lcd skärmen?
Min Kompis har näst bästa märket på marknaden "nikon" Han har ett skydd för sin lcd skärm till systemkameran, Någon mer som har det??? och finns det till canons kameror??
// Tomas

Själv använder jag inte det, fast man borde väl. Men det finns LCD-skydd till de flesta märken. Här är några på Cyberphoto men det kan finnas billigare på andra sajter, så jämför gärna priserna.

Om du menar det genomskinliga skyddet så följer det med orginal till tex Nikon d80
Annars finns det hoodman skydd på den här länken annvände sj ett väldigt bra skydd skyddar även mot solljus
http://www.yrkesfoto.se/Shop/Index.php
Sen vore det kul att veta var ifrån du fått att Nikon är näst bästa märket på marknaden?=) kan upplysa om att nikon har just nu den bästa systemkameran på marknaden Nikon D3.. men det är ju en smak sak.. har sj provat dom flesta Canon systemkameror i och hittar ingen som är i närheten av nikon om man gämnför samma prisklasser.

Jag jämförde bara med No1 canon
, "skojja lite"
#2,3 Så, så grabbar. Min är större än din.
Allt beror på vad man jämför med. Nikon D3 är en fin kamera. Canon har också en fin kamera i den kategorin. Om man då skall prata om bäst så får man väl också jämföra med mellan formats kamerorna som också är system kameror.
Eddie
Fortsätter denna diskusion så kommer denna tråd bli jättelång :-)
För det märks direkt att själva frågan om skyddet försvann direkt, haha
Själv vet jag jag ju att bästa kamera är ……………. :-)
/Göran

Haha ja jag blev bara nyfiken=) lät som ett expert utlåtade.. finns nog ingen "bäst" igentligen.. alla kameror har sina fördelar.. ta tex mellanformat, Hasselblad slår nog det mesta i studion, men att fota tex sport är den nog rätt oduglig till..

I know.. vilklet vin är bäst, vilken bil är bäst, vem är snyggast??
Jag tycker nikon är canon bra!
// Tomsa

HAHA "nikon är Canon bra" 10p för den! får avsluta diskutionen..