Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 797 ggr
nattsyrran
0

Inställningar i skymningen?

Undrar hur man ska ställa kameran om man vill försöka få en bra bild t.ex på rådjuren/hjortarna som kommer fram i skymningstider. Bor i Mälardalen och har massor kring knuten men vet inte hur man ställer in för att få bäst bilder. Är rädd att bilderna blir gryniga. Ni som vet, snälla kom med tips och ideér.

MVH Susanne/Nattsyrran

[mingdie]
0

Har du kompakt eller system kamera? Det som eventuellt gör bilden grynig är att ISO talet blir för högt. Beroende på kamera se till att ISO talet är lågt. Det kan betyda att du behöver en lång slutartid så ett stativ är att rekommendera.

Eddie

nattsyrran
0

OK, jag har en Canon PowerShot 3S IS, räknas väl till kompaktkamerorna. Stativ har jag beställt ett. Tack!

Martin
0

#2 Jag har också en Canon Powershot S3 IS, och jag tycker att den är ganska ok på ISO200, på ISO400 tycker jag (om det är kvällsbilder) att den börjar bli lite för grynig. Har dock inte testat allt för mycket med det så kan bero på ovana också.

Jag skall ut i markerna de kommande två veckorna, blir det några bra resultat så hör jag av mig med inställningar som funkade.

mvh /Martin

mvh Martin