Gopro hero 3
Hej! Jag hade tänkt att kanske köpa en gopro hero 3. Jag har sett att det finns black edition, white edition och silver edition. Jag undrar vad det är för skillnad på dessa? Trodde först att det var färgen som skiljde men jag tycker att de olika ser ganska identiska ut.
//Ellen
I korthet så är det ju så att White Edition är ämnad för vanliga konsumenter, Silver Edition för "prosumer" det vill säga halvprofessionella eller amatörer med stora krav, och Black för professionell användning. De har också olika mycket Upplösning, 5MP, 11MP resp 12MP.
Kamerorna är ju väldigt lika när det kommer till vanlig stillbildstagning och intervalltagning.
När det gäller video så har framförallt Black Ed. flera nyare format med högre Upplösning än standard HD 1080p, men det innebär att för att kunna utnyttja det t ex redigera på sin dator så behöver datorn vara bättre, och ha grafikkort och bildskärmar som klarar av det.
Titta t ex på: http://gopro.com/support/articles/hero3-camera-comparison
De är alltså när det gäller vissa saker mycket lika, medan de på andra punkter skiljer sig en hel del eller väldigt mycket.
/Bägtjesen
Jag hade nog väntad eftersom att en 4a är på väg. White edition är det ingen större mening att köpa, då kan du lika gärna plocka upp en begagnad 2a för inget alls.