Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1458 ggr
Ylva-Li
5

Kattungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick i uppdrag att fota ett gäng söta kattungar! Såklart man inte kan motstå ett sånt jobb. 

Här är hela gänget. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
3

Kunde inte låta bli att fota ägarens ena katt som kom förbi. Hon gosade så hon dregglade. Mycket!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

lollonr4
1

Älskar bilden :) få så många intryck och känslor när jag tittar på bilden :)

Ylva-Li
5

Tack :) 
De var helt underbara att fota. Helt klart värt alla myror som kröp in under mina kläder och bets..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Bagtjesen
0

Fina bilder, klart att du då fått jobb!

/Bägtjesen

Ylva-Li
0

Tack! :) Hade det funnits tillräckligt med djurjobb, hade jag helt klart livnärt mig på det. ;) Älskar att fota djur. (Fast, barn är riktigt roligt att fota också.)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Bagtjesen
1

#5 Barn kan ju se söta ut, men de saknar ju "livets fåror" därför pushar jag alltid lite för att fotografera äldre personer, oftast naturliga d v s chosefria, kanske inte alltid så mycket pengar i det annat än 75-årskalas eller liknande, och då inte lika naturliga, men ändå. Äldre arbetare som jobbar är också något jag sysslade med förr - fast på den tiden var det nog så också att många aktiva äldre arbetare var så yrkesstolta att de ville dokumentera det…

/Bägtjesen

Ylva-Li
0

Ja, älskar att fota äldre! Det blir så jäkla vackert (I brist på bättre ord) med alla rynkor, speciellt svart vitt. Men det är sällan äldre vill ställa sig framför kameran tyvärr..
Jag måste få tid att åka och hälsa på mig drygt 93åriga mormor och ta ett fint porträtt på henne.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||