Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1808 ggr
Olysios
0

Hundar i rörelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är det någon som fotograferar mycket hundar i rörelse, då jag vill lära mig mer inom ämnet.. var inne på hundar.ifokus men inget sånt där, bara prat om vardagslivet.. så undrar om det finns nån som fotograferar mycket hundar..

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Ilfan
0

Vad ska man säga, snygg bild men det vore väldigt häftigt om du tog kort  på hunden när han hoppar i luften efter bollen. Hur som helst bilden är skarpt snygg.

Olysios
0

#1 Tack så mycket, har prövat det, man behöver Mycket träning innan den bilden sitter :)
Denna bild till exempel fick inte solen på sin sida så visade sig att den blev relativt misslyckad :(

www.tmfoto.se

Diana_K
0

Jätte fina bilder , fin vovve också.

bild#2 är en härlig & skojig bild.Glad

Vänliga hälsningar/Diana K och vovvarna.

Howzer
0

Om man vill ha fart i bilderna kan man testa att köra med längre exponeringstid. Exempelbilden är iofs på en katt men du fattar vad jag menar. Här har jag tagit i ordentligt men man får prova sig fram till en lagom lång tid, kanske 1/30-1/15 s.

Olysios
0

Ja jag testade det förra gången jag fotograferade min kompis Schäfer .. den sprang i full rulle och väldigt svår att hinna med men fick en hyfsad bild :)

www.tmfoto.se

Ruterdam
0

Här är min hund i rörelse, :)

Ruterdam
0

vad dålig kvalité det blev .. :(

Dobben
0

Jag vill också gärna lära mig mer om det ;) Fotar mycket hundar i rörelse, men lyckas aldrig få skarpa bilder! :p

Alexandra13
0

Jag! Men tyvärr blir det suddiga bilder när dom springer… :(