PNG-Filer
Är det någon som kan tipsa hur jag ska göra för att öppna PNG-filer?
Har Win7 och Elements 12, googlat en del men hittar inget som hjälper mig🤔
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Om du bara ska titta på bilden, så öppnar du den med webbläsaren, men jag antar att Photoshop Elements borde kunna öppna den också.
Tyvärr så klarar jag inte öppna bilderna med något av programmen.
Låter konstigt. Får du något felmeddelande? Har du testat att starta om datorn? Ibland tycks problem automagiskt försvinna vid omstart.
Hmm okej. Jag vet själv ingen lösning på rak arm, men jag tror att den engelska översättningen på ditt felmeddelande är "Could not complete your request because the file-format module cannot parse the file" och det ger många fler träffar vid googling. Jag hittar några förslag på lösningar när jag googlar det, men eftersom jag inte vet hur du jobbar i programmet är det nog lättare att du testar att googla det engelska felmeddelandet själv och hittar en lösning som passar dig.

Filen är inte en png-bild, eller i alla fall är det något fel på den, så att programmen som öppnar png inte kan öppna den. Det är endera något helt annat än en png, eller så är filen trasig, felaktig.
Filen som du har bifogat i #4, skärmdumpen, är en png.
Tack för hjälpen, det är nog så att filerna jag inte kan öppna är trasiga.
Försök att titta på bilderna i Windows Photo Viewer, eller Windows Live Photo Gallery. Om filformatet PNG inte är associerat till någondera måste du först öppna något av de två programmen och sedan välja bilden inifrån det programmet. På det sättet kan du åtminstone få verifierat att bilderna är ok.
Och, om du har satt PNG-filer så att de vid dubbelklick på en bild eller vid val via "Öppna med", så fick jag åtminstone i tidigare versioner inte upp då t ex PNG i PSE9.
/Bägtjesen