Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 943 ggr
Ebbzenbabbzen
0

Canon eos 1100 D till Canon eos 600 D?

Hej!

Just nu har jag en canon eos 1100 d kamera, men efter att jag haft den i 8 månader då jag har använt den VARJE dag så känner jag att jag är reda för nästa kamera!

Är då canon eos 600 d bra att köpa, är det ett "lagom stort steg"?

Är canon eos 600 d och canon rebel t3i samma kamera? jag blir inte klok! När jag söker på canon eos 600 d så kommer canon rebel t3i upp och det står canon rebel t3i/canon eos 600 d!

600 d en bra kamera eller är det något speciellt som brukar krångla?

Tack på förhand!

mvh Ebba

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

[Teddies matte]
0

Vad är din budget och vad är det du saknar hos nuvarande kamera?

Jag skulle nog inte byta från 1100D till en 600D,  genom det byter märker du nog inte någon särskilt stor skillnad. Kanske du skall investera i något/några nya objektiv istället ifall du inte satsar på någon annan modell.

Ebbzenbabbzen
0

Ok! Tack! Men till 650 d då?

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

[Teddies matte]
0

#2 Nä, det är ju fortfarande samma klass. Men det är ju ditt eget val, om du känner att det är värt det så är det ju säkert värt det för dig.

Frågar samma igen; Vad är din budget och vad är det du saknar hos nuvarande kamera?

Ebbzenbabbzen
0

den kameran jag har nu känns väldigt okomplicerad, jag hade velat ha någon mer avancerad, men ändå så att jag fattar hur jag ska använda den, haha!😃

Hade helt enkelt velat ha en kamera från nästa klass, men bara det inte blir för dyrt, jag får ju betala den själv (är 13😃)! har du något tips om en  kamera som kanske skulle kunna passa?

[Teddies matte]
0

Hur menar du då, vad är det alltså du saknar hos din nuvarande? Att döma av dina andra inlägg så borde du kanske först lära dig kameran och dess inställningar fullt ut innan du börjar köpa nytt, kan bli en verklig besvikelse om du börjar köpa nytt och sedan märker att det inte blir någon skillnad, vilket det inte blir om man fortsätter köra på i samma stil med nästa kamera/objektiv utan att ha koll på inställningarna.

Ebbzenbabbzen
0

Min budget ligger på högst 4000 på ebay ( men priserna är ju betydligt lägre där, man kan ju köpa från någon ebay säger att man kan lita på!😃 T.ex kan man ju få en canon eos 650 d från en "riktig" försäljare för 2500 kr!😍)eller möjligtvis begangnad för samma budget!

[Teddies matte]
0

#6 Skall du absolut köpa något så lägg det på objektiv istället, eller spara tills du har råd, dock verkar det inte som du behöver någon ny kamera egentligen. Råder dock till att köpa från någon pålitlig försäljare, från Ebay skulle jag inte köpa Kameror eller objektiv.

xla
0

Det är ingen mening att uppgradera till Canons XXXD serie då det bara är en dyrare instegsserie. För att uppleva någon skillnad bör du kliva upp till XXD. Om det enda du vill är att ha något mer avancerat så go for it, bilderna kommer inte att bli bättre men kameran blir svårare att använda fullt ut! En helt enorm fördel med andra ord!

Ebbzenbabbzen
0

Ok! Tack för hjälpen!

Nobeel
0

vill bara påpeka att jag har haft min canon 450D i snart fem år och är nu verkligen redo att uppgradera. :)