Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 499 ggr
fotografisk
0

Kritik porträttbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha hård kritik på två porträttbilder jag tagit på min sambo.

Var inte rädda för att gå på för hårt heller, man lägger ju ut bilder för kritik för att lära sig :)

fotografisk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och den andra bilden, tagen när hon läser en skvallertidning :)

Noa-Nisse
0

jag är inte så duktig, men det jag kan störa mig på lite är kanske det bruna området bakom henne.. och så hade det varit trevligt att se mer av henne! =) men annars är det ju en ovanlig vinkel.

Medarbetare på Hundar.ifokus

pyrst
0

Hej!
Har kommer lite konstruktiv kritik - hoppas jag:

bild 1 ar inte speciellt smickrande - man ser mest nasborrar!
bild 2 ar ganska farglos och trist - sakert speciell for dig som alskar den fina flicka, men for mig sa ar den inte speciellt intressant, varken kompositionsmassigt eller tekniskt…

Sorry…

Kristiansson
0

Öh??   Jag gillade inte bilderna i huvud taget, de var i fotografiskt sätt urusla. "enligt mig"

försök igen =)

Gertb
0

1. Hej, jag testade och tog bort skuggan i högra hörnet samt spegelvände hela bilden samt beskar den litegrann.  Resultatet blev ganska bra tyckte jag.

2. Prova att beskär bilden i vänsterkant så du får bort den svarta randen, samt en bit i överkanten. Resultatet blir en ganska harmonisk bild.

PS: Jag lägger inte ut några ändringar på bilder här, gjorde det en annan gång och fick så mycket ovett för det.

fotografisk
0

#3 Angående bild två, hur skulle jag ha gjort för att förbättrat den kompositionsmässigt och tekniskt, eller var det helt enkelt fel foto på fel plats? Vad skulle jag ha gjort för att gjort bilden mer intressant? :) 

Du kanske kan gå in närmare på varför dom var urusla? Vill ju ändå ha kritik för att kunna förbättra mig. Så att jag som du säger kan försöka igen :)

#5 Jag får testa den och se om bilden blir något bättre isåfall.

Tack för alla svar!

fotografisk
0