Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1175 ggr
Kaninhopp
4

(M) Lat katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni får ursäkta min (hosthost) vackra vattenstämpel.

Bagtjesen
1

Bra bild tycker åtminstone jag, men undrar om du inte dragit lite för mycket i spakarna på katten, det ser brusigt ut. Särskilt tydligt verkar det vara i det morrhår som ligger (nästan) mot golvtiljan - det ser väldigt hackigt ut. Kinden, morrhåret och örat sammanfaller nästan till en linje? När jag själv får det så där så har jag inte varit tillräckligt noga med att frilägga och eller har dragit för mycket i spakarna. Det "brusiga" i katten går så på tvärs emot tonerna i resten av bilden att den ser lite konstig ut. 

Så jag tycker att fotograferingen och kompositionen verkar vara mycket bra, medan kanske lite för hårt efterarbete, eller vad tycker och tänker du om hur du ville framställa bilden?

/Bägtjesen

[SofiAdina]
0

Den här gillar jag! Dock skulle jag beskurit den lite mer i överkant så blir bilden lugnare att titta på. Fint fångat

/Sofi

Kaninhopp
0

#1 Jag såg inte bruset vid morrhåren förrns jag tittade på bilden i mobilen. Just svartvita bilder gillar jag när det är medvetet brus, trots att jag inte lagt på något brus på bilden.  När jag tittar på bilden i min dator tycker jag inte att det blir brusigt, inte så att det ser konstigt ut i alla fall. När jag  fotade bilden hade jag ingen plan sådär hur jag ville framställa bilden, hittade min katt sovandes under bordet på altanen och ville fota. Han såg så lugn och fridfull ut och det var det jag sen ville medla med bilden när jag gjorde redigeringen. 

Tack för kritiken :)

#2 Tack! :)

ToDaay
0

ååå va sööt

http://lusthus-i-parken.weebly.com

Bagtjesen
0

#3 Det finns snyggare former av brus eller effekter om det är det man söker. Tänk dig att du vill ha bilden i ett betydligt större format, då är det mindre lämpligt med hacken! - Annars som sagt en bra och lite vilsam bild!

/Bägtjesen